اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حاجی آباد با همکاری انجمن شعر و ادب اقدام به برگزاری جشنواره استانی شروه خوانی "نی کردی" و شعر محلی کرد. ...

به گزارش پیارم، این مراسم با حضور معاونت فرهنگی و مشاور مدیر کل و مسئول امورشهرستان های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، هنرمندان ، مسئولان ،میهمانانی از استان فارس و کرمان و جمع کثیری از مردم فرهنگ دوست حاجی آباد برگزار شد.
سعید موحدی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره که در راستای اهداف فرهنگی می باشد بیان کرد : حاجی آباد بستر بسیار مناسبی جهت برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری دارد که با ورود بخش خصوصی و با راه اندازی موسسات و آموزشگاه های آزاد هنری می توان به فرهنگ و هنر این شهر کمک کرد.
وی این جشنواره را باعث حفظ سنت های ناب ایرانی و انتقال آن را به نسل کنونی دانست و بیان کرد : نگاه داشتن زبان های بومی و محلی به وسیله شعر از بهترین موارد حفظ آثار گذشتگان است که در این جشنواره به خوبی مشاهده می شود.
در ادامه کاظم قاسم زاده رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف این جشنواره را تبادل بین فرهنگی ، حفظ فرهنگ و هنر شروه خوانی و آشنایی نسل جوان با این هنر و گسترش آن دانست و افزود: این جشنواره با استقبال بی نظیر مردم همراه بود و شروه خوانان و شاعران بومی سرا به هنرمندی پرداختند که شبی بیاد ماندنی در حاجی آباد رقم خورد.

وی بیان کرد: از مهمترین اهداف ما روی آوردن به هنرهای قدیمی و باارزش منطقه در حوزه فرهنگ و هنر است و با برنامه ریزی و مشارکت دیگر نهادها ی فرهنگی در این راستا قدم بر میداریم.

در پایان با اهدای لوح یادبود و هدایا از شاعران و شروه خوانان تقدیر بعمل آمد.

http://www.piyarom.ir/جشنواره-استانی-ش…نی-و-شعر-محلی-حا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=66665

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.