اساسی‌ترین مشکل مردم منطقه کوهشاه احمدی راه مواصلاتی است که جاده‌های کوهستانی و صعب‌العبور امکان هر‌گونه سرمایه‌گذاری و ورود گردشگر به منطقه را کاهش داده و اصلاح و زیرسازی جاده‌ها خواسته اصلی مردم برای توسعه همه جانبه است. ...

به گزارش پیارم کوهشاه احمدی یکی از مناطق بکر استان هرمزگان است که ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف دارد.

این دهستان با دارا بودن حدود ۵۰ روستا و جمعیتی بالغ بر ۶ هزار نفر، معادن غنی کرومیت است که گاها عیار برخی از معادن آنجا به ۷۲ درصد نیز می‌رسد، این منطقه به لحاظ کوهستانی بودن شرایط ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد.

آب و هوای خنک و زمین‌های حاصل خیز این منطقه را به یکی از مناطق خاص استان تبدیل کرده که می‌تواند در صورت فراهم شدن امکانات اشتغال بسیاری را برای مردمان آن منطقه و مناطق اطراف ایجاد کند.

اساسی ترین مشکل مردم منطقه کوهشاه احمدی راه مواصلاتی است که جاده‌های کوهستانی و صعب العبور امکان هر گونه سرمایه گذاری و ورود گردشگر به منطقه را کاهش داده و اصلاح و زیرسازی جاده‌ها خواسته اصلی مردم این منطقه برای توسعه همه جانبه کوهشاه است.

در همین رابطه با فرماندار حاجی‌آباد گفت‌وگو کردیم تا بیشتر در جریان اقدامات انجام شده و در دست اقدام برای کاهش مظلومیت کوهشاه و توسعه این منطقه اطلاعات بدست آوریم.

حمید جهانگیری در این رابطه اظهار داشت: ۲ دهستان محروم در شهرستان داریم که خوشبختانه نگاه خوبی به کوهشاه احمدی شده و دولت در کنار نهادهای دیگر از جمله سپاه و بنیاد مستضعفان اقدامات خوبی برای این منطقه انجام داده است.

فرماندار حاجی‌آباد با اشاره به ظرفیت‌های کوهشاه احمدی در حوزه‌های مختلف از جمله معادن و گردشگری تصریح کرد: عمق محرومیت در این منطقه زیاد است و به همین دلیل کارها و فعالیت‌های دولت به چشم نمی‌آید. راه مشکل اصلی این دهستان است که اعتباراتی از استان برای بهسازی و آسفالت آن در نظر گرفته شده و در سال جاری حدود ۳۵ کیلومتر از مسیر این منطقه جاده کشی خواهد شد.

وی ادامه داد: برای تکمیل مسیر جاده این منطقه با توجه به مشکلات موجود به حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است که این امکان وجود دارد در سالیان بعد این رقم افزایش یابد.

جهانگیری گفت: حاجی‌آباد در زمینه احداث گلخانه ظرفیت بسیار خوبی دارد، از زمان انقلاب تا قبل از این دولت در این شهرستان تنها ۴۰ هکتار گلخانه وجود داشت اما در این دوره ظرفیت گلخانه‌ای ما به ۱۷۰ هکتار رسیده و تا پایان سال به ۲۰۰ هکتار می‌رسد و اشتغال بسیار خوبی برای مردم منطقه و شهرستان‌های همجوار ایجاد کرده است.

وی با اشاره به برنامه‌های دولت برای احیای معادن حاجی‌آباد افزود: در بحث معادن برنامه خوبی داریم و در حال فعال کردن معادن غیر فعال هستیم، یک واحد کارخانه فرآوری و یک شهرک صنعتی و معدنی در این شهرستان در حال احداث است و پیش بینی می‌شود تنها در معدن پر پتانسیل دولومیت ۳ هزار نفر مشغول به کار شوند.

جهانگیری تاکید کرد: برای مباحث محرومیت زدایی از منطقه کوهشاه کارهای خوبی در حال انجام است، این منطقه معادن کرومیتی با عیار ۷۲ درصد نیز دارد که بایستی فعال شوند.

فرماندار حاجی آباد گفت: حاجی آباد ظرفیت بسیار بالایی در حوزه کشاورزی دارد و یکی از قطب‌های این حوزه در استان است. این شهرستان ۳۲ هزار هکتار اراضی و سطح زیر کشت کشاورزی و محصولات باغی دارد و ۶۰ درصد مردم این شهرستان به امر کشاورزی اشتغال دارند.

وی با اشاره به تولید عمده گندم استان در حاجی آباد افزود: حاجی آباد با تولید ۹۵ درصد گندم و ۸۵ درصد ذرت استان نقش مهمی در حوزه کشاورزی استان ایفا می‌کند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=71753

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.