کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: توجه به توانمندی، رونق تولید و صیانت از اشتغال حوزه عشایر بسیار مهم بوه و از این رو با جدیت برای رفع مشکلات این قشر پرتلاش جامعه تلاش می کنیم. ...

به گزارش پیارم،کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر ایران به همراه معاون توسعه مدیریت و منابع این سازمان برای بازدید از طرح های دامپروری عشایر هرمزگان به این شهرستان حاجی آباد سفر کرد، قندالی در این سفر طی بازدید از طرح های پرواربندی دام و زنجیره تولید گوشت قرمز عشایر شهرستان حاجی آباد با عشایر این منطقه از نزدیک دیدار و گفتگو کرد.

کرمعلی قندالی با حضور در مناطق عشایری علی آباد گچی، گرمشک و تنگ زاغ شهرستان حاجی آباد به بررسی مسائل و مشکلات عشایر پرداخت واظهار کرد: توجه به توانمندی، رونق تولید و صیانت از اشتغال حوزه عشایر بسیار مهم بوه و از این رو با جدیت برای رفع مشکلات این قشر پرتلاش جامعه تلاش می کنیم.

رئیس سازمان امور عشایر کشور همچنین در خصوص تامین برق عشایر شهرستان حاجی آباد افزود: در تلاش هستیم برق عشایر این منطقه را از طریق پنل خورشیدی تامین کنیم.

قندالی در ادامه بر لزوم تامین علوفه جهت دام عشایر تاکید کرد و گفت: عشایر برای تامین علوفه موردنیاز دام بایستی به سمت استفاده ازکنسانتره دامی حرکت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر برای عشایر کاری انجام می‌دهیم برای سفره و امنیت خودمان کار می‌کنیم و نباید هیچ منتی بر سر آنها بگذاریم.

فرماندار حاجی آباد در این نشست گفت: توجه به رونق تولید و ایجاد اشتغال از اولویت های اصلی شهرستان است ُ پرداخت تسهیلات به عشایر باید تسهیل شود.

جهانگیری در نشست با قندالی رییس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به موقعیت شهرستان و صعب العبور بودن بعضی از مناطق اظهار کرد: تعداد عشایر کوچ رو در شهرستان بالغ بر ۴۰۰۰ نفر است که علاوه بر آن ۱۳۰۰ خانوار عشایری در دهستان کوهشاه با تعداد بالغ بر ۶۰۰۰ نفر ساکن هستند.

فرماندار حاجی آباد با بیان اینکه عشایر در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارند گفت: در بخش مرکزی و فارغان این شهرستان علاوه بر عشایر کوچ رو ُ عشایری بدون کوچ نیز هستند که توجه به زیرساخت های عمرانی در حوزه راه ضروری است .

جهانگیری در ادامه تصریح کرد: اقدامات خوبی در دولت تدبیر و امید انجام شده است اما با وجود کوهستانی بودن و هزینه بر بودن پروژه های زیرساختی و عمرانی در  دهستان کوهشاه امید است با همراهی همه دستگاه ها دغدغه های عشایر این منطقه نیز برطرف شود.

وی با ابراز خرسندی از طرح های امور عشایر در خصوص آموزش خواستار مساعدت های لازم در حوزه آبرسانی سیار به عشایر شد.

فرماندار حاجی آباد خاطرنشان کرد: از آنجاییکه توجه به رونق تولید و ایجاد اشتغال از اولویت های اصلی شهرستان است ُ پرداخت تسهیلات به عشایر باید تسهیل شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=71115

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.