رئیس دادگستری شهرستان حاجی آباد گفت: اعتیاد اینترنتی استفاده نادرست از اینترنت و فضای مجازی توسط دانش آموزان است که موجب افت تحصیلی و کاهش عملکرد آموزشی می شود. ...
 حجت الاسلام مختار صادقی رئیس دادگستری شهرستان حاجی آباد، در گفتگو با خبرنگار پیارم با بیان اینکه دانش‌آموزان بیش از دیگران در معرض آسیب‌های ناشی از کاربرد نادرست اینترنت قرار دارند،اظهار کرد: تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده زیاد از اینترنت با پیوند ضعیف اجتماعی مرتبط است و دانش‌آموزانی که بیشتر وقت خود را صرف وب‌گردی‌می‌کنند پیوند کمتری با خانواده وگروه هم سالان خوددارند و تاثیر پذیری بیشتری نیز از این فضا دارند.

صادقی افزود: از جمله مشکلاتی که ممکن است برای دانش‌آموزان در صورت استفاده نادرست از اینترنت و فضای مجازی به عنوان آینده سازان جامعه پیش بیاید، افت تحصیلی و کاهش عملکرد آموزشی آنان است.

وی بیان داشت: دانشجویان و دانش‌آموزان در ایام امتحانات با توجه به وابستگی و گرایش زیاد به شبکه‌های اجتماعی مجازی، مدت زیادی را در این شبکه‌ها می‌گذرانند که این امر تاثیرات نامطلوبی بر وضعیت آموزشی آنها داشته و باعث افزایش افت تحصیلی و پایین آمدن کیفیت آموزشی و امتحانات آنها شده است.

رئیس دادگستری حاجی آباد تصریح کرد: افزارهای اینترنتی صهیونیستی از جمله ماهواره ، تلگرام و اینستاگرام و برخی سایت های اینترنتی به خوبی از پس وظایف شیطانی خود برآمده و با فعالیت گسترده و تشویق جوانان به لذت جویی های بی حد و حصر و فراهم آوردن فضایی برای فحشا و فساد، آنان را تشویق به برقراری روابط نامشروع کرده است.

صادقی افزود: در سایه لطف مسئولان به این ابزارهای جنگ نرم، هر روز دامنه فعالیت این گروه های منحرف و مرید شیطان، در جامعه بیشتر و بیشتر می شود.

وی با اشاره به میزان حضور دانش آموزان در فضای مجازی و پرسه زدن آنها در شبکه های اجتماعی افزود: حضور نوجوانان در فضای مجازی امروزه یکی از موضوعاتی است که می توان آن را به لیست دغدغه های والدین اضافه کرد، چرا که کمتر مادری را می توان سراغ داشت که از وقت تلف کردن های فراوان فرزندش در فضای مجازی شکایتی نداشته باشد.

رئیس دادگستری حاجی آباد گفت: آسیب جدی که باید بیش از گذشته مورد توجه باشد، نفوذ شبکه های اجتماعی مانند”فیسبوک،وایبر، واتس آپ، لاین” در بین دانش آموزان است، موضوعی که شاید بتوان نام اعتیاد اینترنتی را هم برآن گذاشت.

صادقی تصریح کرد: دوره جوانی از بهترین دوره های زندگی انسان است که در سرنوشت دنیوی و اخروی او نقش تعیین کننده ای دارد، جوانی، پرشورترین لحظات حیات و پرجلوه ترین دوران زندگی و حساس ترین مرحله ی عمر بشر به شمار می رود، بالاترین موفقیّت های زندگی در همین دوران کوتاه جوانی، شکل می گیرد که با عمر انسان برابری می کند.

وی بیان داشت:انسان، موجودی اثرپذیر و آموزش پذیر است و به طور غریزی و طبیعی دیده ها و شنیده ها را می آموزد، این طبیعت انسانی در دوران جوانی از قابلیت و توانایی بیشتری برخوردار است و از آن جایی که فکر و دل جوان هنوز دچار دل مشغولی های روزگار و مسائل متنوع فردی و اجتماعی نگشته، از موقعیت بسیار مناسبی برای یادگیری بهره مند است و قلب و دل او مانند زمین آماده ی کشت، هر دانه ای را پذیرفته و می پروراند.

وی افزود: فکر و دل جوان، بدون گزینش و انتخاب، آماده  پذیرش آموزش هاست و هرچه را بیاموزد، مانند زمین آماده کشت، می پروراند، برای آموزش جوان باید به سرعت مبادرت و هرچه زودتر روح تشنه  او را سیراب کرد این وظیفه در مرحله ی اول بر عهده ی پدران و اولیای جوان است.

رئیس دادگستری تصریح کرد: در آموزش جوان، رعایت اولویت ها در موضوعات آموزشی لازم است که در این میان آموزش اخلاق و ادب از همه مهم تر است، در صورت عدم اقدام به موقع روح جوان در اثر گذر ایام و بالارفتن سن، کمتر اثر پذیرتر خواهد بود و قلب و دل او سخت و فاقد انعطاف پذیری می شود.

صادقی بیان داشت: دل مشغولی ها و آموزش های غلط و گزینش نشده، عامل دیگری در از بین رفتن ویژگی اثر پذیری و انعطاف در فکر جوان می باشد، لذا والدین باید مراقب های ویژه ای نسبت به جوانان و نوجوانان خود داشته باشند خصوصا در این دنیای مسموم فضای مجازی که دشمنان اسلام ومسلمین حساب شده قلب و دل نوجوان وجوان و بزرگسال ما را مورد هدف تیرها سهمگین وشیطانی خود قرار داده اند .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=66764

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.