وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای که روز پنج‌شنبه در روزنامه «کامرسانت» منتشر شد، به انتقاد از اقدامات غیرقانونی برخی کشورها پرداخته و گفته است نقض قوانین بین‌المللی، تهدیدی برای ثبات بین‌المللی است. به گزارش پیارم به نقل از  گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» در مصاحبه‌ای که روز پنج‌شنبه منتشر شد، به شدت از نقض ...
وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای که روز پنج‌شنبه در روزنامه «کامرسانت» منتشر شد، به انتقاد از اقدامات غیرقانونی برخی کشورها پرداخته و گفته است نقض قوانین بین‌المللی، تهدیدی برای ثبات بین‌المللی است.
خبرگزاری فارس: تلاش غرب برای حفظ سلطه، تهدیدی جدی برای ثبات بین‌المللی است

به گزارش پیارم به نقل از  گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» در مصاحبه‌ای که روز پنج‌شنبه منتشر شد، به شدت از نقض قوانین بین‌المللی از سوی برخی کشورها انتقاد کرد و گفت این امر ثبات بین‌المللی را تهدید می‌کند.

آقای لاوروف که با روزنامه «کامرسانت» گفت‌وگو می‌کرد، در این رابطه گفت: «جدا از تهدیدات فیزیکی نظیر «ابولا» و «داعش» که زندگی بشریت را به مخاطره انداخته، تهدیدات ژئوپولیتیکی هم وجود دارد که از نگاهی مسامحه‌کارانه به قوانین بین‌المللی، اقدام بر خلاف مبانی امنیت جمعی مصرح در منشور سازمان ملل و از اعمال نظرات یکجانبه علیه دیگران، نشأت گرفته است.»

وی با بیان اینکه تلاش «غرب سنتی» به رهبری ایالات متحده برای حفظ سلطه و جایگاه برتری در جهان «تهدیدی جدی» برای ثبات بین‌المللی است، گفت: «این مواضع دیگر بر اساس واقعیات عینی نبوده و به کلی وجود مراکز جدید و در حال ظهور توسعه اقتصادی و اثرات اقتصادی را نادیده می‌گیرد.»

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از این مصاحبه به مسئله بحران اوکراین و تحریم‌های وضع‌شده علیه مسکو پرداخت و گفت واشنگتن نقش اصلی را در شکل‌گیری این تحریم‌ها داشته است. وی در این رابطه گفت: «نباید از یاد ببریم که بسیاری از کشورهای اروپایی در برابر اعمال حتی همان اولین موج از تحریم‌ها هم، بی‌رغبت بودند.»

وی افزود: «با این حال، بر کسی پوشیده نیست که آمریکایی‌ها، اتحادیه اروپا را برای پذیرش خواسته‌هایشان، تحت فشار قرار دادند. «جو بایدن» (معاون رئیس‌جمهور آمریکا) هم چند ماه قبل در دانشگاهی در ایالات متحده، علنا این موضوع را اعلام کرد.»

مناطق شرق و جنوب شرقی اوکراین از اسفند ماه سال گذشته در پی سقوط دولت مرکزی تحت فشار معترضان مورد حمایت غرب، صحنه درگیری‌هایی است که تاکنون بیش از ۴۰۰۰ کشته بر جای گذاشته است.

آمریکا و کشورهای اروپایی با متهم کردن مسکو به حمایت از استقلال‌طلبان روس‌تبار، تاکنون چند دور تحریم‌ علیه روسیه اعمال کرده‌اند. رئیس‌جمهور آمریکا در تازه‌ترین اقدام ضدروسی، قانون آزادی اوکراین را به امضا رساند که اجازه صادرات تسلیحات و افزایش فعالیت‌های رسانه‌ای در مناطق روس‌زبان را صادر می‌کند.

 

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=25022

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.