فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه حاجی آباد گفت: هیات های اندیشه ورز در بسیج جهت تحلیل و تبیین وضعیت آسیب های اجتماعی در محلات آسیب پذیر و کمتر توسعه یافته و اقدامات فرهنگی تشکیل می شود. ...

به گزارش پیارم،سروان پاسدار محمد میرزاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه حاجی آباد  با اشاره به مشورت، مشارکت و مسئولیت پذیری در جامعه، گفت: هیئت های اندیشه ورز نیاز امروز جوامع اسلامی است و تشکیل هیئت های اندیشه ورز، راهی برای هموار کردن مشکلات فرهنگی اجتماعی منجمله (اعتیاد، طلاق، اشتغال پایدار زنان سرپرست خانوار)است.

میرزاده، با اشاره به این که مقام معظم رهبری واژه هیئت های اندیشه ورز را در دیدار با بسیجیان مطرح کردند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری چندسالی است که روی برخی گفتمان ها بسیار تاکید دارد گفتمان هایی مانند انقلاب اسلامی، گفتمان نفوذ، اقتصاد مقاومتی، بیداری اسلامی، خانواده، اقتصاد دانش بنیان و اخیراً هم گفتمان هیئت های اندیشه ورز را مطرح کرده اند و اگر بخواهیم راه رشد و پیشرفت را در پیش بگیریم، باید به این گفتمان ها توجه کنیم.

وی ادامه داد: بسیج همیشه پیشرو و جلودار است تا گفتمان رهبر انقلاب را پیاده کند به همین دلیل مقام معظم رهبری در این دیدار این موضوع را مطرح فرمودند تا بسیجیان نگاه ویژه ای به این مسئله داشته باشند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه حاجی آباد تصریح کرد:اعضای هیئت اندیشه ورز باید ۱۷ نفر از نخبگان شهرستان باشند ولی ما از تمام ظرفیت نخبگان شهرستان استفاده کردیم و در هیئت اندیشه ورز ناحیه حاجی آباد از قشر جوان و دانشگاهی و معتمدین محلی و جمعی از مسئو.لین ادارات نیز حضور دارند.

میرزاده در ادامه با اشاره به مزیت های هیئت های اندیشه ورز، تاکید کرد: تقویت روابط، تقویت روحیه مشارکت و کارگروهی، بالارفتن اعتماد، همسو شدن اهداف، رشد مسئولیت پذیری و خلاقیت و نوآوری، رشد قدرت تصمیم گیری، پویایی، شکوفایی استعداد، افزایش توانمندی ها و… از مزیت های این هیئت ها می باشد.

وی با تاکید بر اینکه کارهای بسیج در عرصه محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی و امور فرهنگی باید گسترش یابد، افزود: هیئت های اندیشه ورز نقش به سزایی در راهبردی کردن این اهداف بسیج خواهند داشت.

میرزاده در ادامه افزود: هدف از تشکیل این هیئت‌ها تولید فکر وایده توسط اعضا که متشکل از نخبگان و صاحب نظران است درخصوص شناسایی آسیب‌ها برای حل مشکلات بسیج شهرستان است.

وی اظهار داشت: هیئت اندیشه ورز شهرستان از صاحب نظران و خبرگان راهبرد اندیشه ورز هستند که بر مبنای تدبیر رهبر معظم انقلاب در راستای تحقق اهداف بسیج ناحیه سپاه دهگلان حرکت و کمک می‌کنند.

گره کور همه مشکلات بسیج است

در ادامه امام جمعه حاجی آباد ، تشکیل هیئت های اندیشه ورز بسیج را یک از اقدام بسیار خوب دانست و عنوان کرد هیئت های اندیشه ورز که در راستای حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی ، اجتماعی تشکیل می شوند همیشه گره گشاه بوده و هستند.

حجت الاسلام مختاری افزود: بسیج همیشه در همه عرصه ها پیشتاز بوده و در بحث فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی در مناطق آسیب پذیر شهرستان نیز حتما موفق عمل خواهد کرد و از دستگاههای شهرستان خواهشمندیم که در این راستا با این عزیزان همکاری و بنده حقیر هم تمام تلاش خود را در این زمینه می کنم.

وی بیان کرد: رسیدگی به قشر ضعیف جامعه وظیفه همه مسئولین است و انقلاب ما هم با گفتمان عدالت محوری و رسیدگی از قشر ضعیف شکل گرفت، مسئولین باید تمام سعی خود را در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی مناطق آسیب پذیر به کار گیرند.

امام جمعه حاجی آباد تصریح کرد: محله گودکعنئیه در حاجی آباد یکی از محلات آسیبپذر که آمار اعتیاد ،طلاق و بیکاری در آنجا بالا می باشد و باید در این محله کار فرهنگی همراه با کار عمرانی با هم صورت گیرد زیرا اگر مشکل اشتغال جوان حل نشود نمی توان با مشکل اعتیادش مبارزه کرد.

مختاری ادامه داد: اگر جوان اعتیادش را ترک کرد ولی هیچ گونه فعالیتی یا سرگرمی نداشته باشد حتما دورباره به سمت اعتیاد می رود پس باید زمینه اشتغال جوان را فراهم کرد.

وی ایجاد اشتغال خانگی برای بانوان را یکی دیگر از کارهایی است که می شود در این محلات راه اندازی کرد و همه امکانات شهرستان باید برای این مناطق بسیج شوند.

این مقام مسئول افزود: بسیج همیشه در هر عرصه ای ورود پیدا کرده توانسته است موفق عمل کند در زمان جنگ هم گره کور جنگ را بسیج باز کرد و بعد جنگ در سازندگی کشور و در کارهای فرهنگی اجتماعی و عرصه های علمی  نیز موفق عمل کرده است و در عرصه کار جهادی نیز فعالیت های چشمگیری داشته است.

بسیج در عرصه جهادی و سازندگی عملکرد خوبی در حاجی اباد دارد

فرماندار حاجی آباد نیز ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت های بسیج در عرصه جهادی و محرومیت زدایی افزود: تمام دستگاههای شهرستان برای همکاری با بسیج در محلات آسیب پذیر بسیج می شوند.

این نشست در راستای طرج جواد الئمه جهت تحول محلات آسیب پذیر شهرستان تشکیل شد و نخبگان و معتمدین حاضر در جلسه نیز نظرات خود را در خصوص مشکلات محلات شهرستان عنوان کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=68179

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.