آبشار زیبای تزرج در میان نخل های سبز سر به فلک کشیده  با چشم‌انداز رنگارنگ باغات مرکبات و نخلستان، هوای بسیار لطیف و مساعد در ایام عید و فصول پاییز و زمستان، شرایط مناسبی را برای بازدید گردشگران فراهم می‌آورد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیارم حاجی آباد، روستای تزرج به  دلیل  برخورداری از چشمه ...

آبشار زیبای تزرج در میان نخل های سبز سر به فلک کشیده  با چشم‌انداز رنگارنگ باغات مرکبات و نخلستان، هوای بسیار لطیف و مساعد در ایام عید و فصول پاییز و زمستان، شرایط مناسبی را برای بازدید گردشگران فراهم می‌آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیارم حاجی آباد، روستای تزرج به  دلیل  برخورداری از چشمه های آب فراوان دارای نخلستانی با بیش از ۲۰هزار اصله نخل از گونه های مرغوب پیارم ، این روستا از نظر جغرافیایی در دامنه کوههای مرتفع قرار دارد که به همراه نخلستان آن منظره چشم نوازی را پدید آورده است.

جاده زیبایی از میان نخلهای بلند به آبشار می رسد، آبی که قرار است نخلستان زیر دست را آبیاری کند از ارتفاع پنجاه متری به میان نخلستان سرازیر است و صحنه جالب و تماشایی را خلق می کند. این جاذبه گردشگری در فاصله ۱۶۰ کیلومتری بندرعباس قرار دارد.

تزرج یکی از روستاهای زیبای شهرستان حاجی آباد است که در جنوب غربی و ۲۵ کیلومتری شهرستان حاجی آباد هرمزگان واقع شده است. این روستا دارای مردمان خونگرم و مهمان دوست که سالانه پذیرای هزاران نفر از هموطنان و گردشگرن داخلی و خارجی است.

آبشار تزرج، که از ارتفاعات پیرامون روستا سرازیر می‌شود، یکی از زیباترین آبشارهای مناطق جنوبی ایران است و جذابیت خاصی به این روستای گرم جنوبی بخشیده است. این آبشار در یک کیلومتری شمال غرب روستا واقع شده و اطراف آن از نخل و گیاهان طبیعی پوشیده شده است.

اگر در مسافرت فقط به مقصد فکر نکنی و به زیبایی های مسیر بیشتر توجه کنی، آنوقت لذت مسافرت خیلی بیشتر می شود .آبشار تزرج یکی از زیباترین جاذبه های استان هرمزگان است که توجه گردشگران زیادی را جلب می کند. این آبشار در منطقه ای زیبا، سرسبز، خوش آب و هوا، در میان نخلستان های روستای تزرج در جنوب غربی شهر حاجی آباد واقع شده است.

از جمله عواملی که این روستای زیبا را از روستاهای دیگر متمایز می کند آسیاب‌های آبی، است، که دیگر جاذبه‌های گردشگری روستای تزرج است. این روستا به دلیل قدمت و نوع این آسیاب‌ها شهرت یافته است و می توان به چشمه های زیبای سربر افکننده از دل کوه اشاره کرد که یکی از هزاران زیبایی های این روستا را شامل می شود.

آسیاب های آبی حاجی آباد به صورت غیرفعال و متروکه در تعدادی از آبادی ها به چشم می خورند. به دلیل آب های زیرزمینی و روزمینی فراوان در حاجی آباد، آسیاب های آبی در گذشته مورد استفاده مردم بوده اند. آسیاب های تزرج، آسیاب های فارغان، آسیاب برغنی، آسیاب سه چشم و آسیاب سعادت آباد از مهمترین آسیاب های آبی حاجی آباد هستند.

با توجه به اینکه روستای گردشگری تزرج روزانه هزاران گردشگر را به سمت آبشاز زیبای این روستا می کشاند و این موقعیت استراتژیکی که این روستا دارد میتوان زمینه اشتغال بسیاری از جوان را در صنعت گردشگری ایجاد کرد ولی مورد بی مهری واقع شده است.

بهترین مکان گردشگری حاجی آباد چشم انتظار امکانات رفاهی و بهداشتی

این آبشار زیبا که در ایام تعطیل سال منجمله عید نوروز مقصد گردشگران زیادی می باشد از هیچ گونه امکانات رفاهی و بهداشتی برخوردار نبوده و فقط چند سکو و سه عدد سرویس بهداشتی که آن هم جوابگو این همه گردشگر نمی باشد.

بارها از سوی فرمانداری طرح گردشگری این روستا به تهران برای تامین اعتبار فرستاده شده است ولی هیچ گاه این طرح به تصویب نرسیده و منتظر بخش خصوصی هستند، بخش خصوصی نیز چند سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در منطقه حضور پیدا کردند ولی با معارضین محلی روبه رو شدند.

آبشار تزرج از قدیم الایام آب آن برای مصارف کشاورزی و دامداری مورد استفاده مردم قرار می گرفت و کل آب آبشار در تملک مالکان شخصی می باشد و نخل های اطراف آبشار کاملا شخصی می باشد یکی از دلایلی که بخش خصوصی نمی تواند در زمینه گردشگری در اینجا ورود پیدا کند.

تنها راه حل ورود بخش دولتی و خریداری بخشی از نخلستان های اطراف آبشار می باشد و ایجاد یک مجموعه گردشگری که در آن محلی برای اسکان مسافران در آن فراهم شده باشد و این طرح گردشگری بتواند زمینه اشتغال بسیاری از جوانان بیکار رزوستا را نیز فراهم کند.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=67424

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.