پیارم به نقل از سایت بصیرت مک‌کین: کاهش قیمت نفت از تحریم اثرگذارتر است همه چیز درباره توطئه سعودی‌ها و جنگ نفتی آنها علیه ایران مشخص است. حتی روس‌ها که از آنها به عنوان دومین کشوری که سعودی‌ها با کاهش قیمت نفت به اقتصاد آنها ضربه وارد کرده‌اند، یاد می‌شود؛ نیز اظهارنظرهای صریحی در این‌باره ...

پیارم به نقل از سایت بصیرت

مک‌کین: کاهش قیمت نفت از تحریم اثرگذارتر است

همه چیز درباره توطئه سعودی‌ها و جنگ نفتی آنها علیه ایران مشخص است. حتی روس‌ها که از آنها به عنوان دومین کشوری که سعودی‌ها با کاهش قیمت نفت به اقتصاد آنها ضربه وارد کرده‌اند، یاد می‌شود؛ نیز اظهارنظرهای صریحی در این‌باره مطرح کرده‌اند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه صراحتا سعودی‌ها و آمریکایی‌ها را عامل این سناریوی نفتی دانست. رئیس‌جمهور روسیه در نشست خبری سالانه خود خاطرنشان کرد: کاهش قیمت نفت توطئه آمریکا و عربستان برای زیان رساندن به روسیه و ایران است. این اظهارنظر پوتین البته با اظهارات جان مک‌کین، سناتور ارشد جمهوریخواهان ثابت شد. مک‌کین در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان تقریبا همه چیز را فاش کرد. مک‌کین درباره اقدام عربستان در کاهش ارزش قیمت نفت و تاثیر این اقدام بر اقتصاد روسیه تصریح کرد: عربستان بیش از سیاست‌های باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا باعث فروپاشی اقتصاد روسیه شده است. او گفت: باید از عربستان‌سعودی تشکر کنیم که اجازه داد قیمت هر بشکه نفت تا جایی سقوط کند که اقتصاد روسیه را بشدت تحت تأثیر قرار دهد. این اظهارنظر مک‌کین نیز در راستای اظهارات هیلاری کلینتون قابل ارزیابی است. هیلاری کلینتون در مرکز سابان در اندیشکده بروکینگز درباره موضوع کاهش قیمت نفت و ارتباط آن با مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت: پایین آمدن قیمت نفت می‌تواند به ما برای دستیابی به موفقیت در مذاکرات هسته‌ای با ایران کمک کند.

رای دادگاه بلژیک به نفع ایران/ بازگشت ۳۰۰ قلم اشیا و آثار باستانی به ایران

یک مقام آگاه در مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری اعلام کرد: پس از ۳۵ سال پیگیری و مبارزه حقوقی، بالاخره دادگاه استیناف در شهر «لی پژ» بلژیک در دعوای مربوط به اشیای عتیقه «خوروین» نزدیک ساوجبلاغ به نفع دولت ایران رای داد. به گزارش ایسنا، وی گفت: این پیروزی حقوقی نتیجه تدبیر کارشناسی و تلاش‌ها و پیگیری مسوولین سازمان میراث فرهنگی و نیز کارشناسان حقوقی و اساتید حقوق بین‌الملل در مرکز امور حقوقی بین‌المللی و شعبه پاریس مرکز است.به موجب این رای، یک مجموعه نفیس و گرانبها از میراث فرهنگی ایران که در سال‌های گذشته و قبل از انقلاب‌، به طور غیرقانونی از کشور خارج شده بود، بار دیگر به مام میهن باز می‌گردد و در سازمان میراث فرهنگی نگهداری خواهد شد. ارزش این اموال فوق‌العاده زیاد است و خود این اشیاء نیز از نظر تاریخی و فرهنگی منحصربفرد است.موضوع پرونده مربوط به خروج غیرقانونی بیش از ۳۰۰ قلم اشیاء و آثار باستانی مکشوفه از ناحیه «خوروین» (حدود ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد ) می‌باشد که در سال ۱۳۴۴ توسط یک خانم فرانسوی به نام« وولف کاریوس» که به علت ازدواج با یک ایرانی به نام پروفسور ملکی، ملیت ایران کسب نموده و قریب ۱۸ سال در ایران زندگی می‌کرده‌،(این خانم اکنون فوت کرده است) از طریق یک دیپلمات بلژیکی‌،از اقوام نامبرده به تدریج از کشور خارج شده است. پس از این‌که دولت ایران از وجود این اشیاء عتیقه در موزه ای در شهر «گنت» در بلژیک مطلع شد، در سال ۱۳۶۰ در محاکم بلژیک طرح دعوی نمود و اعلام کرد که این اشیاء تاریخی و آثار ملی به صورت قاچاق و غیرقانونی از کشور خارج شده و متعلق به دولت است و باید به ایران مسترد شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی: دنبال رابطه با امریکا نیستیم

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان از عدم علاقه تهران برای برقراری رابطه دیپلماتیک با امریکا حتی در پی توافق هسته‌یی خبر داد. علی شمخانی در گفت‌وگوی اختصاصی با روزنامه انگلیسی فایننشال‌تایمز در زمینه مذاکرات هسته‌یی اظهار داشت: «با لحاظ کردن اهداف و نیات حسنه ایران و درخواست‌هایش بر اساس «ان‌پی‌تی» حصول توافق هسته‌یی در صورتی که حقوق کشور در آن نقض نشود، میسر است. البته اگر توافقی صورت نگیرد ما نخواهیم مرد و اگر هم موفقیتی در این زمینه حاصل شود به بهشت نخواهیم رفت. ما تلاش می‌کنیم تا درهای گفت‌وگو را در حصول توافق با آنهایی که تعهدات قبلی خویش را نقض کرده‌اند (غرب) همچنان حفظ کنیم.» وی در ادامه اظهار داشت: «تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی ما سعی کرده به تبیین آنچه در پی آن هستیم بپردازد و تحلیلگران غربی باید برداشت خود از ایران را تغییر داده و بدانند که ایران در زیر فشار تحریم‌ها خم نخواهد شد و همچنین اینکه درخواست‌های غیر مشروع آنها باید متوقف شده و آنها نباید درخواست جاهای دیگر (اسراییل) را در مذاکره با ما مطالبه کنند.» نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در بخشی دیگر افزود: «احساس می‌کنم غرب متوجه شده است که دستگاه اطلاعاتی صهیونیست‌ها درباره تلاش ایران در مسیر دستیابی به سلاح هسته‌یی مزخرف می‌گوید. سلاح هسته‌یی در دکترین دفاعی ما جایگاهی ندارد و چگونه می‌توان فتوای مقام رهبری ایران را نقض کرد؟» دبیر شورای امنیت ملی ایران در پاسخ به سوالی در زمینه روابط احتمالی ایران و امریکا گفت: «مذاکرات ما با آنها تنها در زمینه هسته‌یی است. البته همه‌چیز بستگی به صداقت امریکایی‌ها در گفت‌وگوهای هسته‌یی دارد.

توقیف انتشار روزنامه روزان

سایت روزنامه روزان، درخبری کوتاه نوشت: «در نمابر دادستانی که خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده و رونوشت آن عصر روز دوشنبه به دفتر روزان ارسال شده است، به مطلب و شماره روزنامه که موجب توقیف شده، اشاره‌ای نشده است. در همین حال مدیر مسوول روزنامه روزان ضمن تایید این خبر گفت طی تماسی که با معاون مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته، وی اظهار کرده که وزارت ارشاد اسلامی با توقیف روزنامه موافق نبوده و احتمالا موضوع مربوط به مطالب روزان در روز شنبه ۲۹ آذر ماه بوده است.» به گزارش بهارنیوز، روزان به مناسبت پنجمین سالگرد درگذشت آیت‌الله منتظری، عکس صفحه اول شماره ۲۹ آذر خود را از ایشان با تیتر «فقیهی متفاوت» و به همراه مصاحبه‌ و مقالاتی با دکتر ابراهیم یزدی، لطف الله میثمی، علی اکبر معین فر، هاشم صباغیان، مصطفی ایزدی و … منتشر کرده است. گفتنی اینکه روزنامه روزان که قبلا در سطح استان خوزستان منتشر می‌شد از چند سال پیش گستره سراسری پیدا کرد و دفتر مرکزی آن به تهران منتقل شد. خانم پورمحمدی مدیرمسئول روزان در باره جزییات و علت توقیف روزنامه روزان گفت: هنوز خود من هم اطلاع دقیقی از علت توقیف ندارم و فردا با مراجعه به دادستانی موضوع را پیگیری خواهم کرد و انشاالله مشکل برطرف بشود. گفتنی اینکه روزان در بیستمین سال انتشار خود قرار دارد.

آزمایش موفق موشک جدید روسیه

روسیه روز سه شنبه با موفقیت موشک جدید خود را آزمایش کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه،این موشک کلاس سنگین که از نوع آنگارا- ای ۵ است ،پرتاب فضاپیماهای دارای سرنشین را دنبال می کند.  این راکت که با هدف جایگزینی راکت پروتون و دیگر راکت های دوره شوروی سابق طراحی شده است نخستین راکتی است که به طور کامل پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی توسط روسیه ساخته شده است.پرتاب آزمایشی نمونه سبک راکت آنگارا در ماه ژوئن به علت نقص فنی به تعویق افتاده بود.

 

کدخدایی : باید به جرائم پرشمار موسوی و کروبی رسیدگی شود.

سخنگوی سابق شورای نگهبان ناگفته هایی از انتخابات سال ۸۸ را طی گفت و گویی تشریح کرد.

عباسعلی کدخدایی مشاور عالی دبیر شورای نگهبان سخنگوی سابق شورای نگهبان که در انتخابات سال ۸۸ این وظیفه را بر عهده داشت در گفت‌و‌گو  با فارس تاکید کرد: ما گفته بودیم اگر شورای نگهبان در سال ۸۸ به این نتیجه برسد که یک نفر دیگر از این ۴ نفر رأی آورده‌اند قطعاً اعلام می‌کند و نگرانی ندارد چرا که شورای نگهبان پاسدار رأی مردم است.وی در خصوص شروط موسوی پس از انتخابات ۸۸ اظهار داشت:  ما اعلام کردیم مشروط بر اینکه به صورت مکتوب به ما تعهد دهید که اگر در بازشماری تخلف عمده و تغییر محسوس احساس نشد، شما نتیجه انتخابات را می‌پذیرید، اما ایشان نپذیرفت و ارجاع کرد به نمایندگانش و نمایندگان او نیز نپذیرفتند. ما از جانب خودمان و برای اینکه اطمینان عمومی ایجاد شود، قرار شد ۱۰درصد از صندوق‌ها و به صورت رندومی و اتفاقی در کل کشور و در حضور دوربین‌های صدا و سیما بازشماری کنیم و از نمایندگان نامزدهای مختلف دعوت کردیم که در همه این بازشماری‌ها حضور داشته باشند. ما گزارش‌ها را داریم و خیلی از نمایندگان آقای موسوی و کروبی هم حضور داشتند و تأئید هم کردند که هیچ تغییر محسوسی در این صندوق‌ها نبود لذا آن ۱۰ درصد بازشماری شد و تغییری هم ایجاد نشد.مشاور عالی دبیر شورای نگهبان، حصر سران فتنه را اقدام تأمینی و موقت برای حفظ جان این افراد و حفظ آرامش کشور دانست و بر همین اساس ابراز امیدواری کرد که برای رسیدگی به جرائم پرشمار موسوی و کروبی، دادگاه صالحه‌ تشکیل شود. کدخدایی، حصر موسوی و کروبی را لطف نظام در حق این افراد دانست و گفت: در سال ۸۸ اقدام علیه امنیت ملی بیشترین و خسارت به اموال عمومی کمترین مصادیق مجرمانه است که در قانون مجازات اقدام علیه امنیت ملی تا اعدام هم هست.وی همچنین ضمن اشاره به روند تایید صلاحیت‌‌ها در انتخابات ۹۲ گفت: عدم رأی آقای هاشمی به دلیل کهولت سن نبوده است. اما یک دلیل خاص نیز نبود و در مجموع افرادی رأی نیاوردند.کدخدایی خاطرنشان کرد:آرای مثبت مشایی در شورای نگهبان خیلی کمتر از هاشمی‌ بود .

 

داعش علیه داعش

 

سختی‌های داعش طی روزهای اخیر سرعت بیشتری یافته است. این گروه تروریستی از یک طرف شکست‌های سنگین از نیروهای مردمی و دولتی در عراق و سوریه، از جمله در منطقه سنجار و کوبانی متحمل شده و از طرف دیگر درگیری‌های داخلی بین اعضای این گروه تشدید شده است. شکست‌های پی در پی داعش در شمال عراق و سوریه باعث شده است تا همان طور که کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند اختلافات داخلی بین اعضای این گروه تشدید شود. رسانه‌ها روز دوشنبه در گزارشی از بیروت، از بازداشت یک گروه ترک زبان به اتهام کودتای درون گروهی در داعش خبر دادند. در ویدئویی که روز سه‌شنبه در وب‌سایت متلعق به داعش منتشر شده است یک عضو این گروه تروریستی اعلام کرد که چهار نفر از اعضای داعش دستگیر شده‌اند که دارای طرز فکر دینی تندرو غیر از اندیشه اصلی این گروه هستند که حتی برای انجام یک کودتای مسلحانه علیه داعش در درون آن برنامه‌ریزی کرده بودند. به گفته این عضو داعش، فعالیت این دسته ترک و بالکانی زبان می‌توانست موجب بی‌ثباتی امنیتی در قلمرو داعش شود. براساس این گزارش، افراد دستگیر شده در اعترافات خود داعش را سازمانی کافر فرض و اعلام کردند از آنجایی که داعش مردم سوریه و عراق را کافر نمی‌داند و ابوبکر البغدادی هم از این مردم کافر، پول و مال می‌گیرد از این رو داعش و البغدادی نیز کافر بوده و باید علیه آنها خروج کرد. اعلام خبر کودتاه در درون داعش پس از آن صورت می‌گیرد که نشریه امریکایی فایننشال تایمز گزارش داد داعش ۱۰۰ نفر از اعضای خود را به دلیل ترک مواضع خود در شهر رقه سوریه اعدام کرده است..

اجرای طرح مصباح‌الهدی در مدارس کشور

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، از اجرای طرح مصباح‌الهدی «امام‌شناسی و سبک زندگی اسلامی» در مدارس کشور خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا کفاش در خصوص اهداف اجرای طرح مصباح‌الهدی (امام‌شناسی و سبک زندگی اسلامی) در مدارس کشور اظهار داشت: این طرح شامل «ترویج فرهنگ (سبک زندگی اسلامی-ایرانی) بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری»، «آشنایی همه جانبه دانش‌آموزان با زندگی‌نامه چهارده معصوم(ع)»، «شناخت سیره عملی و اخلاقی پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) و به‌کارگیری آن در زندگی»، «توسعه و تعمیق بصیرت دانش‌آموزان، به منظور مقابله با بدعت‌ها، خرافات و تهاجم فرهگی دشمنان»، «تقویت و تعمیق اعتقادات دینی و ایجاد فضای انس و محبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در بین دانش‌آموزان»، «ایجاد روحیه مطالعه، تحقیق و پژوهش در زمینه سبک زندگی پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار (ع)، یاران صدیق و با وفایشان، علمای اسلام و شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی» و «پاسخگویی به مسائل دانش‌آموزان و تبدیل رویکرد گفتمانی به رویکرد عملی و کاربردی» است.  وی افزود: در این مسیر تمام مدارس با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود از راه‌ها و روش‌های مختلفی مانند تحقیق و پژوهش، مسابقه، نقاشی و دلنوشته، جلسات پرسش و پاسخ استفاده نموده و از ابتکارات و خلاقیت‌های فرهنگیان و دانش‌آموزان نیز بهره می‌گیرند.

 

مدافع کدام نظام؟

سید محمد خاتمی در جمع نمایندگان چند تشکل دانشجویی گفته است ” این ما هستیم که مدافع نظام هستیم اصلاح طلبان با براندازی و براندازان مخالفند”(۱). جناب آقای خاتمی از کدام نظام سخن می گویند و مدافع کدام نظام هستند؟ مگر می شود چشم را بر وقایع تلخ ۸ ماهه پس از انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم بست؟ چه کسانی بودند که با رمز “تقلب” به خیابانها آمدند و اقتدار ملی و امنیت نظام را به چالش کشاندند. چه کسانی شعار می دادند؛ – انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است.جناب آقای خاتمی آن روز کجا بود که فریاد بزند ” ما مدافع نظام هستیم این شعار را ندهید” . آن روز که عده ای تبهکار سیاسی دست در دست منافقین شعار می دادند ” مرگ بر اصل ولایت فقیه” ، مرگ بر جمهوری اسلامی ” استقلال آزادی جمهوری ایرانی” و … سر می دادند، جناب سید محمد خاتمی کجا بودند

جناب آقای خاتمی شما نان و نمک این مردم را خوردید به این انقلاب مدیون هستید. ۸ سال مردم به شما اعتماد کردند و شما را رئیس جمهور خود دانستند، آیا درست بود که شما در ایام خوف و خطر که منافقان جدید وقدیم دست در دست هم کمر به هدم انقلاب بسته بودند و به فرمان آمریکا و اسرائیل شرارت می کردند سکوت کردید و به یاری انقلاب نیامدید؟آیا درست است پس از گذشت ۵ سال بیایند بگویند ” ما پایبند قانون اساسی هستیم و همه در چارچوب قانون اساسی حرکت می کنیم»  مگر اصل مقدس ولایت فقیه جزء اصول قانون اساسی نیست. مگر جایگاه شورای نگهبان به عنوان یک نهاد فیصله بخش در قانون اساسی مشخص نشده است ؟

این نظام و کشور و قانون اساسی که آقای خاتمی پس از ۵ سال به آن اعلام پایبندی می کند کدام نظام است که در آشوبهای سال ۸۸ با شعارهای ” جنبش سبز” توسط طیفی از مخالفان انقلاب اسلامی از گوگوش تا سروش گرفته تاتاجزاده و تاجبخش و از آنجا تا مجمع روحانیون مبارز و حزب مشارکت و سازمان مجاهدین و … مورد تاخت و تاز آماج اهانت بارترین شعارها قرار می گرفت؟آیا این نظام همان نظامی نیست که مقدس ترین انسان معاصر یعنی امام خمینی (ره) آن را بنیان نهاده است. پس چرا در ۱۶ آذر ۸۸ در دانشگاه تهران تمثال مبارک او را طرفداران جنبش سبز به آتش کشیدند و شما ساکت بودید؟! آیا این نظام همان نظامی نیست که زلزله در منطقه و جهان پدید آورده و پشت آمریکا و رژیم صهیونیستی را به خاک مالیده است، اما جنبش سبز در روز قدس ۸۸ شعار ” نه غزه نه لبنان” سر داد. چرا حافظه تاریخی ملت را انکار می کنید؟ چرا شعور مردم را نادیده می گیرید؟ قیام تاریخی۹دی فیصله بخش شرارت های سیاسی و نظامی علیه ملت بود. مردم در ۹ دی پاسخ روشن و قاطع خود را به کسانی که قصد براندازی نظام را داشتند و به عنوان (اهل بغی) به محاربه با انقلاب آمده بودند، دادند. مردم در ۹ دی ۸۸ پاسخ ۸ ماه جنایت علیه انقلاب و خیانت به رای ملت و اعلام جنگ با جمهوریت نظام و اسلامیت نظام را دادند. انصاف و صداقت حکم می کند اگر خود را طرفدار نظام می دانید و مخالف براندازی هستید صف خود را از معارضان و مخالفان نظام که در رادیو بی بی سی و رادیو آمریکا خیمه زدند جدا کنید و رسما تبری خود را از آنان اعلام کنید.

 

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=24960

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.