مدیر جهاد کشاورزی حاجی آباد: امسال 37 هزار و 300 تن گندم در 10هزار هکتار، کلزا با 710 تن در 755 هکتار و محصول سیب زمینی با 12 هزار و 600 تن در 420 هکتار برداشت شده است. ...

مهدی عباسپور، مدیر جهاد کشاورزی حاجی آباد در گفت و گو با خبرنگار پیارم اظهار داشت: شهرستان حاجی آباد در بخش تولیدات گیاهی امسال ۳۷ هزار و ۳۰۰ تن گندم در ۱۰هزار هکتار، کلزا با ۷۱۰ تن در ۷۵۵ هکتار و محصول سیب زمینی با ۱۲ هزار و ۶۰۰ تن در ۴۲۰ هکتار برداشت شده است.

عباسپور هم چنین میزان برداشت خربزه در فصل زراعی امسال را ۲۱ هزار و ۶۰۰تن و طالبی را ۶۳۰ تن اعلام کرد و افزود: در سه ماهه امسال نیز ۲۲۸ تن سبوس توزیع شده است.

وی ادامه داد: امسال هم چنین ۲۸ هزار و ۸۷۵ تن هندوانه در یکهزار و ۵۵۰ هکتار نیز برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی حاجی آباد اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون هم چنین در بخش آبیاری تحت فشار۶۰۰ مورد طرح با اعتبار ۴۲ میلیارد ریال اجرا شده است.

عباسپور تعداد زمین های کشاورزی سند دار شده در این مدت را ۲۰۰ هکتار اعلام کرد و بیان داشت: ۲هزار و ۱۰۰مترمربع زمین کشاورزی به سرمایه گذاران در این بخش واگذار شده است.

۲۹۲ میلیارد ریال به طرح های اشتغال حاجی آباد اختصاص یافت

مدیر جهاد کشاورزی حاجی آباد‎ گفت: ۲۹۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات در۳ ماهه نخست امسال به طرح های اشتغال فراگیر روستایی و عشایری این شهرستان اختصاص یافت.

در راستای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در حوزه جهاد کشاورزی در سالجاری ۴۳ متقاضی، تسهیلات سرمایه ای و سرمایه در گردش از محل صندوق توسعه ملی دریافت می کنند.

وی در ادامه‎ طرح های مصوب کارگروه شهرستان حاجی آباد در ۳ ماهه امسال را ۲۲ مورد با اعتبار ۹۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

شهرستان حاجی آباد یکی از قطب های مهم کشاورزی در تولید گندم، ذرت، جو و کلزا است.

هرساله نزدیک به یکهزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های شهرستان حاجی آباد درمنطقه های سرچاهان و شهدادی، گنج و طارم و هم چنین دشت های طاشکوئیه، شمیل و آشکارا به زیر کشت محصولات کشاورزی گندم، جوؤ ذرت، کلزا می رود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=68533

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.