دقایقی پیش مراسم اختتامیه دوازدهمین همایش بین‌المللی بسیج و رسانه در سالن همایش‌های بین‌المللی آستان قدس رضوی آغاز شد. به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی راه دانا، دقایقی پیش مراسم اختتامیه دوازدهمین همایش بین‌المللی بسیج و رسانه در سالن همایش‌های بین‌المللی آستان قدس رضوی آغاز شد. در این مراسم سردار ...

دقایقی پیش مراسم اختتامیه دوازدهمین همایش بین‌المللی بسیج و رسانه در سالن همایش‌های بین‌المللی آستان قدس رضوی آغاز شد.

به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی راه دانا، دقایقی پیش مراسم اختتامیه دوازدهمین همایش بین‌المللی بسیج و رسانه در سالن همایش‌های بین‌المللی آستان قدس رضوی آغاز شد.

در این مراسم سردار نقدی رئیس بسیج مستضعفین و مهندس ضرغامی رئیس سابق صداوسیما و برخی از مسئولان خبرگزاری‌ها و رسانه‌های برتر کشور سخنرانی می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه: امروز بزرگترین هدف دشمن این است که تلاش می‌کند جمهوری اسلامی به جایی نرسد

مسعود بصیری رئیس سازمان بسیج رسانه صبح امروز در اختتامیه گردهمایی بسیج و رسانه در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی اظهار کرد: گردهمایی بسیج و رسانه نشان از درک فرهنگ با هم بودن است.

وی افزود: بسیج در معنای عام و خاص می‌تواند بهترین محور برای هم‌افزایی و تشکیک مساعی در برابر دشمن باشد.

رئیس سازمان بسیج رسانه بیان کرد: امروز بزرگترین هدف دشمن این است که تلاش می‌کند جمهوری اسلامی به جایی نرسد.

بصیری اضافه کرد: در همایش بسیج و رسانه ما به دنبال راه‌حل برای ایستادن در برابر هجمه دشمنان هستیم.

وی با بیان اینکه دشمن تحمل شنیدن صدای ما را ندارد خاطرنشان کرد:‌ ما با کنار گذاشتن برخی اختلاف‌سلیقه‌ها دیوار دفاعی محکمی در برابر دشمنان ایجاد می‌کنیم.

 

مدیر عامل خبرگزاری ایرنا : باید بیش از پیش رسانه‌هایمان بسیجی شوند

همچنین محمد خدادی مدیر عامل خبرگزاری ایرنا در آیین اختتامیه دوازدهمین همایش بین المللی بسیج و رسانه با تأکید بر لزوم حضور پررنگ‌تر بسیج و رسانه ها گفت: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان جمهوری اسلامی ایران باید بیش از پیش بسیج، رسانه ای و رسانه ها بسیجی شوند.

وی با بیان اینکه باید در حوزه رسانه دانش را به مهارت بومی تبدیل کنیم، افزود:‌ باید جبهه های جنگ را درک کنیم و در این حوزه مشکلات بیش از مشکلات دوران دفاع مقدس است، زیرا این جنگ فرهنگی را هنوز باور نکرده ایم.

خدادی در ادامه با بیان اینکه در حوزه رسانه،‌جامعه هدف را کمتر شناسایی کرده ایم،‌ اظهار داشت: این اختتامیه باید آغازی برای قدرت بخشی به جبهه رسانه ای انقلاب باشد و باید از امروز کار را جدی تر پیگیری کنیم و باید دبیرخانه این همایش به صورت دائمی فعالیت کند.

وی به بروز بودن اصحاب رسانه تأکید کرد و ادامه داد: باید همچون دوران دفاع مقدس، اطلاعات و عملیات خود را فعال کنیم و دشمن شناسی را در دستور کار قرار دهیم و باید در حوزه های مختلف، ‌اصحاب رسانه بروز باشند.

مدیر عامل ایرنا در خاتمه با بیان اینکه ۴۸ ساعت قبل کتابی در آمریکا منتشر شد که خبر از خبرسازی و جعل خبر توسط سازمان جاسوسی آمریکایی می داد، عنوان کرد: باید به جای تعریف، به تبیین بپردازیم و رسانه‌ها و بسیج در خدمت دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی باشند.

مدیر روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین: برگزاری جشنواره رسانه‌ای بسیج به عنوان بزرگترین رویداد سالانه رسانه‌ای کشور از سال۹۴

 اسماعیل احمدی مدیر روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین در دوازدهمین همایش بین المللی بسیج و رسانه ضمن تقدیر و تشکر از مدعوین همایش، اظهار داشت: شما مدافعان حریم افکار عمومی هستید که دغدغه‌تان پاسداشت ارزش ها و تعالی بشریت به سوی آرمان های والای اسلامی است.

دبیر دوازدهمین همایش بین المللی بسیج و رسانه با بیان اینکه همایش بسیج و رسانه یک دهه با حضور رسانه های داخلی برگزار شد، افزود: تصمیم گرفیتم که در طرحی تحولی، ستاد مرکزی همایش بسیج و رسانه را با همکاری سازمان بسیج رسانه، مرکز بسیج رسانه ملی مرکز سایبری بسیج و معاونت روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین تأسیس کنیم.

وی ادامه داد: این کار اتفاقاتی ارزنده را بر صحیفه ی ارزنده‌ی آن ده سال اول رقم زد و ضمن دعوت گسترده از شبکه ها و مراکز گوناگون تولیدی و خبری و آموزشی و پژوهشی صدا و سیما، خبرگزاری ها و مطبوعات، جایگاه ویژه ای را به رسانه های جهان اسلام که دفاتر فعال در ایران اسلامی دارند داد. همچنین این کار موجب شد تا درکثرت و تنوع رسانه ای، پایگاه های خبری و تحلیلی را به عنوان بازوان قدرتمند فضایل و نیکی ها در دنیای سایبر فراموش نکنیم.

احمدی خاطرنشان کرد: ستاد مرکزی همایش به دنبال استفاده از فکر و اندیشه‌ی مدیران رسانه ای کشور بود و بر همین اساس اقدام علمی را با تشکیل کارگروه هایی با اولویت های مطروحه در کلام ناب ولایت پی ریزی نمود که البته نتوانستیم به طور دقیق به وعده خود عمل کنیم و مصوبات این کارگروه ها را به اجرا در بیاوریم.

وی تصریح کرد: برای جبران ضعف‌های ستاد همایش بسیج و رسانه، عزم خود را جزم نموده تا املای تازه نوشته کارگروه ها را تصحیح کنیم که در گام نخست، جلسات اولیه را طی یک ماه قبل از موعد همایش در تهران و با حضور گرم دوستان رسانه ای خودت انجام داده و گروه های کارشناسی نیز اقدامات و بررسی های اولیه  را انجام دادند.

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ما در ستاد همایش عهد بستیم تا خروجی کارگروه‌ها را به مرحله اجرا برسانیم، گفت: موضوعات کار گروه‌های پنج گانه در دستور نگارش و یادداشت و مقاله و گزارش و عکس و نماهنگ در رسانه های دیداری وشنیداری و نوشتاری و سایبری قرار گرفت و مقرر شد تا رسانه هایی که به مصوبات این کارگروه ها توجه علمی و عملی نمایند نیز مورد تقدیر قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه استقبال پرشور مدیران رسانه ای کشور موجب شد تا ما همایش های استانی بسیج و رسانه را نیز راه اندازی کنیم، افزود: در سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی، برای نخستین بار همایش های استانی را در  ۳۰ استان کشور برگزار کردیم؛ این همایش ها از هفته دفاع مقدس تا هفته بسیج در ۲۷ استان کشور که با حضور بیش از ۴هزار نفر از مدیران و فعالان رسانه های استانی برگزار گردید و مشابه این افتتاح و اختتام و کارگروه ها در استان ها نیز انجام پذیرفت.

احمدی با تأکید بر اینکه هیچ رسانه ای توان منعکس کردن مجاهدت های بسیج و بسیجیان را ندارد، تصریح کرد: اما من از زبان آحاد بسیجیان ولایت، مجاهدت شایسته ی رسانه ها را در انعکاس برنامه ها و فعالیت های هفته بسیج از صمیم قلب پاس داشته و سپاس می گویم.

وی افزود: به همین بهانه ستاد مرکزی همایش بسیج و رسانه، طرح جشنواره ی رسانه ای بسیج را به اجرا درآورد و هیات داوری پس از انجام رصد جامع خبرگزاری ها، مطبوعات و پایگاه ها ی خبری؛ رسانه ها و آثار برتر را معرفی نمود که تا ثانیه های دیگر این جشنواره‌ی تازه تولد یافته خود نمایی خواهد کرد که جای دارد تلاش های هیات رصد و هیئات داوری را ارج نهم.

دبیر دوازدهمین همایش بین المللی بسیج و رسانه به گوشه ای از فعالیت های رسانه ها در هفته بسیج پرداخت و بیان کرد: در ایام هفته بسیج سال جاری بیش از ۸هزار خبر و ۳هزار عکس در قالب ۱۶۲ گزارش تصویری در خبرگزاری های اصلی کشور، بیش از ۴هزار خبر در پایگاه های خبری شاخص و حدود ۶۰۰ خبر در روزنامه های سراسری از فعالیت های بسیج منتشر گردید.

وی با اشاره به مجاهدت ها و تلاش ستودنی رسانه ملی در هفته بسیج، گفت: حتی دبیرخانه همایش بسیج و رسانه نیز توان و فرصت شمارش برنامه های پخش شده از رسانه ملی را نیافت؛ در هفته بسیج روزانه ده‌ها ارتباط زنده و برنامه ی تولیدی در شبکه های صدا و سیما پخش می شدند.

احمدی ادامه داد: از پوشش خبری و گزارش های تفصیلی در بخش های مختلف خبری واحد مرکزی خبر، شبکه خبر و باشگاه خبرنگاران تا تلاش های شبکه برون مرزی رسانه ملی و صد البته حضور فعال رسانه های لبنان، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، عراق، ترکیه، امارات، فلسطین و سوریه، حدیث مفصلی است که از عهده این زبان قاصر بر نمی آید که جز«دست مریزاد و خدا قوت» نمیدانم جه واژه ای به کار ببرم.

معاون روابط عمومی بسیج با بیان اینکه سردار نقدی همیشه توجه ویژه ای به موضوع رسانه و نقش بسیج در آن داشته اند، افزود: من از آقایان جعفری مسئول مرکز بسیج رسانه ملی، بصیری مسئول سازمان بسیج رسانه، زندی مسئول مرکز سایبری بسیج و همکاران شریف این سه مجموعه ی پر تلاش و بسیجی تشکر می کنم و برای این عزیزان آرزوی موفقیت از درگاه خداوند می نمایم.

وی در پایان گفت: ستاد اجرایی این همایش با وجود کمبود اماکانات و هم چنین کمبود نیروی اجرایی، توانست با عزم جهادی و روحیه بسیجی خود، باردیگر صاحب نظران رسانه کشور را دورهم گرد آورد و اهداف همایش را به اجرا درآورد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=24508

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.