رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان هرمزگان بیان داشت: باید حمایت ویژه ای از بخش کشاورزی صورت گیرد تا بتوانیم علم را در عرصه تولید وارد کنیم اولین قدم این است که کار را جدی بگیریم و بودجه ها و فعالیت‌های مختلف را درست برنامه ریزی کنیم. ...

به گزارش پیارم حاجی آباد، مهندس کمالی رئیس سازمان بسیج مهندسین استان هرمزگان در جمع کارکنان جهاد کشاورزی حاجی آباد اظهار کرد: جنگ امروز دشمن با ملت و کشور ایران اسلامی جنگ اقتصادی است و باید ما این را به مردم تبعین کنیم که دشمن اینبار در عرصه اقتصادی ورود پیدا کرده و امروز ترامپ اتاق جنگ علیه ایران را به خزانه داری امریکا کشیده است.
کمالی افزود: ما در کشور به ۳۲ کالای اساسی نیاز داریم که از این ۳۲ کالا ۳۱ کالای آن به کشاورزی بر می گردد، که شامل شیلات، پوشاک ، دامداری و غیره… می شود که ما بسیج مهندسین باید تمام توانمان را به کار بگیرم تا در عرصه اقتصادی بتوانیم دشمن را شکست بدهیم.
وی بیان کرد: بسیج مهندسین کشاورزی شهرستان حاجی آباد یک سری فعالیت های را انجام داده اند که بسیار عالی بود و بسیج یک پتانسیل خوبی که دارد در همه روستاها پایگاه بسیج وجود دارد و ما می توانیم از طریق پایگاههای بسیج با مردم روستا ارتباط بر قرار کنیم و برای بهره وری بیشتر کشاورزان و باغداران منطقه کلاس های آموزشی برگزار کنیم.
رئیس سازمان بسیج مهندسین استان هرمزگان تصریح کرد: طرح همگام با کشاورز امسال در کل کشور در حال اجرا می باشد این طرح در راستای کمک به بخش کشاورزی و افزایش تولید در سطح کشور اجرا می شود.
کمالی بیان داشت: ما در کشور ۴٫۵ میلیون کشاورز داریم که از این تعداد فقط یک درصد کشاورز نمونه هستند و ۲۷ درصد تولید محصولات کشاورزی کشور را تولید می کنند اگر ما در همین شمیل حاجی آباد بتوانیم به جای یک کشاورز نمونه دو کشاورز نمونه داشته باشیم این درصد به ۵۰ می رسد.
وی با بیان اینکه کشور ایران ظرفیت تولید غذای ۲۰۰میلیون نفر را دارد افزود: ما باید از ظرفیت بخش کشاورزی کشور نهایت استفاده را ببریم باید از همین سطحی که در دست داریم با برنامه ریزی دقیق و آموزش به کشاورز درصد بهره وری را بالا ببریم.
رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان هرمزگان بیان داشت: باید حمایت ویژه ای از بخش کشاورزی صورت گیرد تا بتوانیم علم را در عرصه تولید وارد کنیم اولین قدم این است که کار را جدی بگیریم و بودجه ها و فعالیت‌های مختلف را درست برنامه ریزی کنیم.
رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان به اهداف تشکیل این طرح بسیج همگام با کشاورز اشاره کرد و گفت: از اهداف اصلی این طرح ارتقای عملکرد محصولات کشاورزی در سطوح مختلف از طریق علمی‌سازی کشاورزی است که با اجرای این طرح در نهایت، فاصله متوسط عملکرد کشاورزان نمونه با سایر کشاورزان کاهش می‌یابد.
رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان هرمزگان تصریح کرد: طرح بسیج همگام با کشاورز با آموزش و هدف تسریع در انتقال دانش و علم کشاورزی با هدف ارتقاء بهره وری و افزایش عملکرد در جهت تامین امنیت غذایی اجرا می شود.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=68313

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.