سوابق سوء نفتی عربستان به روایت فارین پالیسی مجله امریکایی فارین پالیسی با انتشار مقاله‌ای تحلیلی به قلم اسکات کوپر، عربستان را کشوری بدسابقه در استفاده سیاسی از نفت علیه ایران معرفی کرد. در این مقاله که ۱۸ دسامبر برابر با ۲۷ آذر ماه منتشر شده، نوشته شده است که عربستان در سال ۲۰۰۶ هم ...

سوابق سوء نفتی عربستان به روایت فارین پالیسی

مجله امریکایی فارین پالیسی با انتشار مقاله‌ای تحلیلی به قلم اسکات کوپر، عربستان را کشوری بدسابقه در استفاده سیاسی از نفت علیه ایران معرفی کرد. در این مقاله که ۱۸ دسامبر برابر با ۲۷ آذر ماه منتشر شده، نوشته شده است که عربستان در سال ۲۰۰۶ هم برای ضربه به رقبای منطقه‌ای خود از جمله ایران باعث کاهش شدید قیمت نفت شد. اسکات کوپر می‌نویسد: در نوامبر ۲۰۰۶ نواف عبید یکی از مقامات امنیتی سعودی نزدیک به شاهزاده ترکی الفیصل که بعدها سفیر ریاض در واشنگتن شد، طی مطلبی در واشنگتن پست به این اشاره کرده بود که کشورش می‌تواند با افزایش تولید و رساندن بهای نفت به نصف، اثر مخربی بر اقتصاد ایران بگذارد تا این کشور نتواند به دیگران از جمله در عراق شیعه و سایر نقاط کمک برساند. در ادامه این مقاله آمده است: نشانه‌های کاهش قیمت نیز از قبل فرستاده شده بودند. شاهزاده ترکی در سال ۲۰۱۱ میلادی و همزمان با بهار عربی هشدار داده بود تا ایران از ناآرامی‌های بهار عرب در منطقه به نفع خود استفاده نکند. تهدیدی که عربستان در حال حاضر به آن جامه عمل پوشانده است. فارین پالیسی می‌نویسد آرزوی سعودی‌ها این است که ایران به هم بریزد.
روایت علیخانی از یک تصمیم خبرگان
ایران/در حالی که رسانه‌های منتسب به جریان‌های سیاسی مختلف هر از چند گاهی درباره حضور داشتن یا نداشتن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات هیأت رئیسه مجلس خبرگان گمانه‌زنی می‌کنند، قدرت‌الله علیخانی مشاور وی ناگفته‌هایی از تصمیم خبرگان پیش از فوت آیت‌الله مهدوی کنی را روایت کرد. وی در واکنش به شایعات در این باره به ایلنا گفت: در جلسه اخیر مجلس خبرگان رهبری یک طرح دو فوریتی پیش از فوت آیت‌الله مهدوی کنی داده شد که مجلس خبرگان به همین شکل ادامه یابد و انتخابات جدید برای ریاست مجلس خبرگان صورت نگیرد. در روز رأی‌گیری هم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حضور نداشتند. اما این طرح دو فوریتی فقط پنج رأی آورد و نشان داد که آن چیزی که از بیرون نشان داده می‌شود با آن چیزی که در داخل مجلس است و تصمیماتی که گرفته می‌شود، بسیار متفاوت است. علیخانی همچنین تأکید کرد ورود هاشمی برای ریاست مجلس خبرگان به احساس وظیفه وی بستگی دارد.

۱۷ بیمارستان بدون استفاده و ۳۵بیمارستان نیمه تمام

وزیر بهداشت گفت: هم اکنون ۱۷ بیمارستان در سطح کشور به خاطر نبود نیرو، تجهیزات و ردیف اعتباری تعطیل و بدون استفاده مانده و ۳۵بیمارستان نیز نیمه تمام است. به گزارش ایرنا، سیدحسن قاضی زاده هاشمی شامگاه شنبه در بازدید از تنها بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان رشتخوار، با بیان اینکه بیمارستان رشتخوار نیز متاسفانه پس از سه روز افتتاح بدون استفاده مانده است، افزود: هر چند احداث بیمارستان‌های زیر ۵۰ تخت در هیچ جای کشور به صلاح نیست، ولی تلاش می‌شود با کمک مجلس شورای اسلامی و دولت برای تجهیز، تامین نیرو و ردیف اعتباری این بیمارستان‌ها اقداماتی انجام گیرد.

یک اصلاح‌طلب: از انقلاب ۵۷ دل خوشی ندارم!

عضو حزب اعتماد ملی و حزب همبستگی در مصاحبه با یک سایت ضدانقلاب گفت: ما خاطره خوبی از انقلاب ۵۷ نداریم. فیاض زاهد مسئول دفتر سیاسی حزب همبستگی بود که به حزب اعتماد ملی پیوست و یکی از تحریک‌کنندگان کروبی به تندروی بود. وی مدتی عضو تیم گرداننده روزنامه‌های اعتماد و اعتماد ملی بود و در بحبوحه فتنه ۸۸ بازداشت شد. وی در مصاحبه با سایت تقاطع، تسخیر سفارت آمریکا و اعدام سران رژیم طاغوت را تندروی زمان انقلاب و مستی توده‌ها توصیف کرد و مدعی شد: پس از انقلاب مستبدانی ظهور کردند که خود دچار نوعی استبدادزدگی بودند.وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبی کم‌هزینه‌ترین مسیر است، می‌گوید: امیدوارم نسبت به اصلاح جمهوری اسلامی نسبت به سال‌های اصلاحات کمتر شده است.زاهد در عین حال گفت: ما نه از انقلاب سال ۵۷ خاطره خوبی داریم و نه سن و سال ما دیگر اجازه انقلاب می‌دهد.برخلاف این ادعا، وی در زمره جوزدگانی بود که در فتنه و آشوب سال ۸۸ توهم برشان داشته بود که با مهندسی معکوس و سازماندهی بیگانگان می‌توانند کار نظام و انقلاب را یکسره کنند، اما با کاریکاتور مضحک جنبش مواجه شدند. گفتنی است چند هفته پیش عیسی سحرخیز (مدیرکل مطبوعات داخلی در دولت اصلاحات) به سایت جرس گفته بود «اغلب اصلاح‌طلبان برخلاف اول انقلاب؛ دیگر علاقه‌ای به آقای خمینی ندارند و قائل به اصلاحات ساختاری و حذف ولایت فقیه هستند».

انگلیس سومین مرکز تامین نیروی گروهک تروریستی داعش

انگلیسی‌ها بیش از اتباع سایر کشورهای غربی برای پیوستن به گروههای تروریستی همچون داعش راهی عراق و سوریه شده‌اند.به گزارش پرس تی وی، حدود ۲۰۰۰ پیکارجوی انگلیسی به گروه‌های تروریستی پیوسته‌اند. این آمار حتی از شمار تندروهایی که از کشورهای غیرغربی نظیر مراکش و ترکیه به داعش پیوسته‌اند، بیشتر است. با این وجود، دولت انگلیس مدعی است، ۶۰۰ تبعه این کشور به گروه های ترو.ریستی پیوسته‌اند. پرس تی وی تصریح کرد: انگلیس به ائتلاف تحت امر آمریکا موسوم به «ضدداعش» در عراق و سوریه پیوسته است و مقام‌های این کشور نیز مدعی هستند، هیچ گونه حمایتی از این گروه تروریستی نمی کنند. شبیر حسنعلی، فعال در زمینه امور اسلامی و تحلیلگر سیاسی در مصاحبه با پرس تی‌ وی گفت: انگلیس یکی ازکشورهایی است که مسئول این ناآرامی‌هاست. حسنعلی همچنین آزادی تردد حامیان داعش در مکان‌های عمومی انگلیس با لباس‌هایی با نماد این گروه تروریستی را نشانه‌ای روشن از «سیاست‌های دوگانه» لندن دانست و هشدار داد: «رواج تفکر تکفیری در همه جای (انگلیس) مشهود است.» بر اساس این آمار، عربستان سعودی و تونس با ۳۰۰۰ پیکارجو بیشترین مشارکت را در گروه های تروریستی دارند. شورای امنیت سازمان ملل پیش از این با انتشار گزارشی هشدار داد، ۱۵ هزار خارجی برای پیوستن به گروه های تروریستی همچون داعش به عراق و سوریه رفته‌اند.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس
مردم تونس برای انتخاب یکی از دو نامزدی که به دور دوم راه یافته‌اند، یعنی باجی قائد سبسی ۸۸ ساله رئیس حزب ندا و منصف مرزوقی رئیس جمهور ۶۹ ساله به پای صندوقهای رأی رفته اند. به گزارش الجزیره، مقامات تونسی اعلام کرده اند که بیش از ۱۰۰ هزار نیروی امنیتی، امنیت برگزاری دور دوم انتخابات را برقرار می‌کنند. دوم آذر پنج میلیون واجد شرایط رای دادن برای شرکت در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری تونس پای صندوق های رای رفتند. این نخستین بار پس از انقلاب تونس است که مردم آزادانه رییس جمهور خود را انتخاب می کنند. سی ام اکتبر حزب ندای تونس در انتخابات پارلمانی این کشور پیروز شد. قائد السبسی رهبر حزب ندا تونس یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است. اصلی ترین رقیب السبسی در این انتخابات منصف مرزوقی رییس جمهور سابق تونس است.حزب النهضه به عنوان دومین قدرت سیاسی کشور نامزدی در این انتخابات معرفی نکرده است.این حزب پس از نتایج نامطلوب در نظرسنجی ها و شکست در انتخابات پارلمانی برای حضور در عرصه سیاسی دچار تردید شده است. الباجی قائد السبسی، وی مؤسس و رئیس حزب سکولار نداء تونس است که در انتخابات پارلمانی چهارم آبان ( ۲۶ اکتبر ) با کسب بیشترین کرسی‌های پارلمان، بر رقیب اصلی خود یعنی جنبش النهضه الاسلامیه پیروز شد. اما السبسی ۸۸ ساله که مسن ترین نامزد انتخابات ریاست جمهوری است، در زمان حبیب بورقیبه که از سال ۱۹۵۶ تا ۱۹۸۷ قدرت را در دست داشت، پست هایی چون وزیر کشور، وزیر خارجه را در پرونده خود دارد و علاوه بر این در سال ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱ در زمان ریاست جمهوری زین العابدین بن علی، ریاست پارلمان را در اختیار داشت. وی پس از انقلاب به تشکیل دولت مکلف شد و تا برگزاری انتخابات مجلس ملی موسسان (پارلمان موقت) که اولین انتخابات آزاد در تاریخ تونس بود، این مسئولیت را برعهده داشت. محمد المنصف المرزوقی، حقوقدان و مخالف سابق نظام زین العابدین بن علی بود که به همین دلیل تبعید شد. وی مؤسس حزب کنگره برای جمهوری است که شورای ملی موسسان پس از انتخابات ۲۳ اکتبر ۲۰۱۱ او را با اعطای اختیارات محدود در مقابل اختیارات گسترده نخست وزیر، به ریاست جمهوری برگزید.
وزارت جنگ رژیم صهیونیستی: داعش خطری برای اسرائیل نیست
واحد مرکزی خبر/یکی از مقامات نظامی رژیم صهیونیستی تأکید کرد که داعش خطری علیه این رژیم نیست.به گزارش واحد مرکزی خبر، «عاموس گلعاد» رئیس اداره امنیتی و سیاسی در وزارت جنگ اسرائیل طی اظهاراتی اعلام کرد که گروه داعش اسرائیل را تهدید نمی‌کند. وی تأکید کرد، در شرایط کنونی خطری از سوی داعش تل‌آویو را تهدید نمی‌کند. این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که اخیراً وزارت اطلاعات فرانسه نیز اعلام کردکه رژیم صهیونیستی تروریست‌های داعش را حمایت تسلیحاتی می‌کند.رژیم صهیونیستی نه تنها به مداوای تروریست‌های تکفیری در سوریه می‌پردازد بلکه با حمایت مالی و تسلیحاتی تروریست‌ها به طور مستقیم در بحران سوریه مداخله می‌کند.

وزیر دفاع: ایران قدرت چهارم موشکی جهان است/عتبات عراق، خط قرمز ماست

وزیر دفاع با بیان اینکه ایران پس از آمریکا، روسیه و چین چهارمین قدرت موشکی جهان است،تاکید کرد که صراحتا اعلام کرده ایم در عراق عتبات متبرکه خط قرمز ایران است و اگر داعش یا هر جریان مسلحی بخواهد این مراکز را تهدید کنند، ایران وارد خواهد شد. به گزارش تسنیم،سردار دهقان که با شبکه العالم گفت و گو می کرد،از تلاش برای رادار گریز کردن موشک‌ها خبرداد وافزود: امنیت ملی مهم است حتی اگر تهدید آن سوی مرز باشد. وی در پاسخ به سؤالی درباره تلاش های آمریکا و گروه ۱+۵ برای وارد کردن موضوع سامانه های موشکی ایران در مذاکرات گفت:بخش موشکی مربوط به توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران است و این موضوعی است که ما تصمیم می گیریم چه باشد و چه نباشد؛ و هیچ اراده‌ای نمی تواند خارج از اراده ما خودش را بر تصمیماتی که ما در این حوزه می گیریم اعمال کند؛ و اساسا هم موضوع موشکی در بحث مذاکرات هسته‌ای در هیچ زمانی از طرف ما پذیرفته نشده است، و الان هم طرف مقابل اصراری بر این موضوع ندارد و به عبارتی پذیرفته که جزو مقوله‌های مورد مذاکره نیست.وزیر دفاع همچنین درباره گزارش هایی درباره حضور سردار قاسم سلیمانی در عراق و فرماندهی برخی از عملیات مانند عملیات جرف الصخر گفت: حتی اگر سردار سلیمانی در آن جا حضور پیدا کرده و می‌کند، باز هم از موضع مشاوره، راهنمایی و آموزش است؛ ما نیرویی را به عنوان نیروی ایرانی در سوریه و عراق مستقر نکرده‌ایم، افرادی نیز که در آن جا حضور یافته‌اند جهت مشاوره و آموزش هستند.وی همچنین تأکید کرد: خبر وجود موشک های ایرانی در انبار اطراف دمشق که مورد تجاوز اسرائیل قرار گرفت، صحت ندارد.

دبکا: حماس پیشنهاد عربستان مبنی بر قطع همکاری با ایران در برابر پول را رد کرد

پایگاه صهیونیستی دبکا مدعی شد عربستان سعودی ضمن یک پیشنهاد مالی از حماس خواسته بود رابطه خود با ایران را قطع کند اما حماس این پیشنهاد را نپذیرفت. به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه صهیونیستی دبکا، نزدیک به منابع امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مدعی شد که از سرگیری موشک‌پرانی حماس به سوی اسرائیل ناشی از بهبود روابط این جنبش با جمهوری اسلامی ایران است. چندی پیش گروهی از مقامات حماس به ایران آمدند که به گفته برخی منابع، هدفشان تحکیم روابط با ایران بود. بنابر ادعای دبکا، گروهی غیر از حماس مسئولیت عملیات شلیک موشک را برعهده خواهد گرفت اما واقعیت آن است که مسئولیت با حماس است. این پایگاه صهیونیستی همچنین ادعا کرده که عربستان سعودی پیشنهادی به حماس داشته که رد کردن آن سخت بوده است و آن هم تخصیص بودجه سالانه به این جنبش است. در برابر این پیشنهاد، حماس باید دو کار می‌کرد: اول، حمایت از عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر که با کودتا علیه اخوان المسلمین به قدرت رسید و دوم، قطع کامل روابط با ایران. این گزارش همچنین مدعی شده است که در روز یکشنبه ۱۴ دسامبر، سالگرد تاسیس حماس، این جنبش با رژه ۲۰۰۰ نفره گردان‌های عزالدین قسام، وفاداری خود به ایران را ابراز داشت.

وقتی پدران معنوی‌ تروریست‌هااصلاح‌طلب می‌شوند!

رئیس گروهک نهضت آزادی می‌گوید برخورد با این گروه مربوط به دولت سابق بود و دولت یازدهم باید رویه‌ای متفاوت در پیش بگیرد. ابراهیم یزدی در نامه‌ای سرگشاده به وزیر اطلاعات که در سایت‌های ضدانقلاب منتشر شده، به یکی از تحلیل‌های منتشره در سایت این وزارت اشاره می‌کند و با سفسطه بر سر «حق انتقاد» و «براندازی» به سیره امیرمومنان استناد می‌کند. یزدی نهضت آزادی را نه گروه برانداز که گروه منتقد معرفی می‌کند و می‌نویسد: تحلیل مذکور در دوره دولت سابق منتشر شده است. پس از انتخابات خرداد ماه ۹۲، که آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت، آیا وزارت اطلاعات در دولت آقای دکتر روحانی تحلیل یاد شده را قبول دارد و براساس آن با اشخاص، گروه‌ها و احزاب سیاسی برخورد می‌کند یا آن را قبول ندارد؟ و اگر قبول ندارد، چه تغییراتی در این نگرش و رفتارهای مبتنی بر آن داده شده است و نشانه‌های آن چیست؟ آیا در زمان وزارت شما هم احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب، از جمله نهضت آزادی ایران، که از سال ۱۳۸۸ برخلاف قانون، با دستور و تهدید وزارت اطلاعات، فعالیتش متوقف شده است، باید همچنان از حقوق قانونی‌شان محروم باشند؟گرفتن ژست اصلاح‌طلبی و منتقد بودن و خیرخواهی در حالی است که اسناد جاسوسی و خیانت سران گروهک نهضت آزادی به وفور پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا لو رفت. همچنین در جریان دفاع مقدس، بیانیه‌های گروهک در خدمت ارعاب افکارعمومی و گستاخ‌تر کردن رژیم بعث قرار داشت. دست‌اندرکاران این گروه پس از آن نیز در کانون فتنه‌انگیزی و تحریک به آشوبگری قرار داشتند و سعی کردند با نزدیک کردن خود به برخی مدعیان اصلاح‌طلبی، از اتهام خیانت و جاسوسی خارج شده و نقاب اصلاح‌طلبی به صورت بزنند.
حضرت امام خمینی در پاسخ نامه علی‌اکبر محتشمی وزیر کشور وقت این چنین تصریح کردند؛ در موضوع نهضت به اصطلاح آزادی مسائل فراوانی است که بررسی آن محتاج به وقت زیاد است. آنچه باید اجمالا گفت آن است که پرونده این نهضت و همین‌طور عملکرد آن در دولت موقت اول انقلاب شهادت می‌دهد که نهضت به اصطلاح آزادی طرفدار جدی وابستگی کشور ایران به آمریکا است و دراین‌باره از هیچ کوششی فروگذار نکرده است؛ و حمل به صحت اگر داشته باشد، آن است که شاید آمریکای جهانخوار را، که هر چه بدبختی ملت مظلوم ایران و سایر ملتهای تحت سلطه او دارند از ستمکاری اوست، بهتر از شوروی ملحد می‌دانند. و این از اشتباهات آنها است. …..نهضت آزادی و افراد آن از اسلام اطلاعی ندارند و با فقه اسلامی آشنا نیستند. از این جهت، گفتارها و نوشتارهای آنها که منتشر کرده‌اند مستلزم آن است که دستورات حضرت مولی الموالی امیرالمومنین را در نصب ولات و اجرای تعزیرات حکومتی که گاهی برخلاف احکام اولیه و ثانویه اسلام است، برخلاف اسلام دانسته و آن بزرگوار را- نعوذ بالله- تخطئه، بلکه مرتد بدانند! و یا آنکه همه این امور را از وحی الهی بدانند که آن هم برخلاف ضرورت اسلام است. نتیجه آنکه نهضت به اصطلاح آزادی و افراد آن چون موجب گمراهی بسیاری از کسانی که بی‌اطلاع از مقاصد شوم آنان هستند می‌گردند، باید با آنها برخورد قاطعانه شود، و نباید رسمیت داشته باشند.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=24875

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.