شهردار سرگز احمدی با اشاره به آئین و رسوم مردم منطقه سرگز احمدی، افزود: با حمایت از هنرمندان و سازندگان صنایع دستی به دنبال ارتقاء سطح معیشت مردم و حفظ این فرهنگ اصیل هستیم. ...

سجاد کرمشاه‌پور شهردار سرگز  احمدی اظهار داشت: مجموعه شهرداری در راستای فراهم‌سازی بستر مناسب جهت ارائه خدمات بهتر به شهروندان و در راستای توسعه شهر برنامه‌ریزی کرده است.

وی در ادامه توسعه معابر و تکمیل زیرساخت‌های شهری را از اولویت‌های برنامه‌های سال ۹۷شهرداری سرگز برشمرد و افزود: در راستای شناسایی، معرفی و حفظ آثار تاریخی شهر سرگز احمدی مرمت، بازسازی و پیگیری جهت ثبت خانه تاریخی میرزاده با هدف ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی و کمک به صنعت گردشگری در اولویت برنامه‌های شهرداری قرار گرفته است.

 

کرمشاه‌پور با اشاره به تنوع برنامه‌های سال ۹۷ شهرداری سرگز بیان داشت: پروژه تکمیل بلوار امام خمینی با اعتبار یک میلیارد از محل اعتبارات استانی و داخلی و ٣٠ درصد پیشرفت فیزیکی، زمین فوتسال با  اعتباری بالغ بر ٢٧٠ میلیون از محل اعتبارات داخلی و ٨٠ درصد پیشرفت فیزیکی، پروژه پارک بانوان با اعتباری بالغ بر ٩٠٠ میلیون  و ١٠ درصد پیشرفت فیزیکی، احداث اقامتگاه بوم‌گردی و گردشگری با ٧٠٠ میلیون تومان اعتبار موردنیاز و ٣٠ درصد پیشرفت فیزیکی، تکمیل زمین ورزشی، زیباسازی شهری، احداث میدان، روشنایی معابر، ساماندهی کوچه‌ها و تعریض معابر در دستور کار قرار دارد.

 

شهردارسرگز احمدی با تاکید بر ضرورت جذب رضایت شهروندان از خدمات شهرداری تصریح کرد: ارتقای کمی و کیفی برنامه‌ها و خدمات شهرداری علاوه بر تامین اعتبار نیازمند مشارکت شهروندان است.

 

وی در ادامه با اشاره به عملکرد شهرداری در سال ۹۶ تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سال گذشته را یکی از اولویت‌های برنامه  سال‌جاری شهرداری برشمرد و افزود: مدیریت شهری با همکاری اعضای شورای شهر تلاش دارد تا با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در بخش‌های مختلف شهری به توسعه سرگز احمدی سرعت بخشد.

 

کرمشاه‌پور با اشاره به محدودیت اعتبارات شهر سرگز، توسعه زیر ساخت‌های این  شهر را مستلزم افزایش حمایت‌های مدیریت ارشد استان دانست و بیان داشت: شهرداری سرگز احمدی با اتکاء به مشارکت‌های مردمی و ظرفیت‌های متعدد این شهر به دنبال ایجاد تحول و فراهم‌سازی رفاه شهروندان است.

تفاهم‌نامه مرمت و احداث اقامتگاه بوم‌گردی سرگز احمدی امضاء شد

تفاهم‌نامه مرمت و احداث اقامتگاه بوم‌گردی شهر سرگز فی‌مابین میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان و شهرداری سرگز احمدی انجام شد.

 

شهردار سرگز احمدی در دفتر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان هرمزگان شرایط ثبت، مرمت و صدور مجوز راه‌اندزی اقامتگاه بوم‌گردی شهر سرگز احمدی بررسی شد.

 

محسن ضیایی در آغاز این نشست، با اشاره به حفظ و نگهداری آثار تاریخی اظهار داشت: توسعه صنعت گردشگری در مناطق مختلف هرمزگان، با توجه به ظرفیت متنوع گردشگری در این استان می‌توان، به ارتقای سطح معیشت مردم کمک کرد.

 

وی در ادامه با بیان‌اینکه صنعت توریسم در کشور، از اقبال مناسبی برخوردار است، افزود: با شناسایی ظرفیت‌های گردشگری استان هرمزگان و مشارکت بخش خصوصی شاهد تحول چشمگیر در این صنعت خواهیم بود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگردی و صنایع دستی استان هرمزگان با اشاره به درخواست شهرداری سرگز احمدی برای مرمت و راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی در خانه قدیمی میرزاده در شهر سرگز احمدی بیان داشت: مجموعه میراث فرهنگی آمادگی دارد تا با معرفی کارشناسان زبده میراث و یا تامین مصالح مورد نیاز با شهرداری سرگز احمدی در مرمت این اثر تاریخی مشارکت داشته باشد.

 

سجاد کرمشاه‌پور، شهردار سرگز احمدی نیز در ادامه این نشست با تاکید بر عزم شهرداری سرگز در راستای شناسایی، معرفی و حفظ آثار و ابنیه تاریخی این شهر تصریح کرد: با توجه به اقلیم و شرایط آب‌و‌هوایی منطقه سرگز احمدی ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی می‌تواند به جذب گردشگر در این منطقه کمک کند.

 

وی از احداث اقامتگاه بوم‌گردی در شهر سرگز احمدی با استفاده از ابنیه تاریخی این شهر به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص شهرداری در سال ۹۷ یاد کرد و بیان داشت: با اختصاص اعتبار، مرمت‌ خانه قدیمی میرزاده با قدمت بیش از ۷۰ سال با اخذ مشاوره‌های کارشناسانه میراث فرهنگی در دستور کار قرار دارد.

 

کرمشاه‌پور در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به آئین و رسوم مردم منطقه سرگز احمدی، افزود: با حمایت از هنرمندان و سازندگان صنایع دستی به دنبال ارتقاء سطح معیشت مردم و حفظ این فرهنگ اصیل هستیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=67699

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.