حمید جهانگیری فرماندار حاجی آباد تاکید کرد: در حاجی آباد 50 هکتار بافت فرسوده باز سازی می شود و طرح اقدام مشترک احیاء بافت فرسوده محلات در دستور کار همه دستگاه های مرتبط قرار گیرد. ...

حمید جهانگیری، فرماندار حاجی آباد، در حاشیه نشست ستاد بازآفرینی بافتهای فرسوده شهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پیارم، اظهار کرد: ضمن تشکر از دولت تدبیر و امید از تشکیل ستاد بازآفرینی بافتهای فرسوده شهری ، احیا ، بهسازی و توانمند سازی محلات هدف شهرها را از اولویت های دولت دانست .

جهانگیری افزود: اصلاح بافتهای ناکارآمد  در کاهش آسیبهای اجتماعی مؤثر دانست و  بر مشارکت همه دستگاههای اجرایی وخدماتی شهرستان برای ارتقا کیفیت زندگی ساکنان این مناطق تاکید کرد.

وی هدف از برنامه بازآفرینی شهری را ارتقای کیفیت زندگی شهروندان ساکن در محلات عنوان کرد و افزود: از همه ظرفیتها و امکانات شهرستان بخصوص دانشگاهها در جهت حل مشکلات بافتهای فرسوده استفاده شود.

فرماندار حاجی آباد گفت : شأن و منزلت مردم باید حفظ شود و شایسته نیست که آنها در بافتهای فرسوده زندگی کنند ، دسترسی آنها به خدمات عمومی باید در اسرع وقت تصمیم گیری و اجراء شود.

جهانگیری با بیان اینکه همه ما در مقابل مردم مسئولیم خاطرنشان کرد: همه دستگاه های اجرایی موظفند ماشین آلات و بسته های حمایتی خود را در اختیار ستاد قرار دهند.

فرماندار  حاجی اباد با اشاره به کمک به شهرداری در اجرای طرح بازآفرینی عنوان کرد: از سوی راه و شهرسازی استان از محل اعتبارت عوارض پرداخت می‌شود به صورتی که طبق ماده ۱۶ قانون ساماندهی حداقل ۵۰ درصد به کسانی که در این محلات نوسازی را انجام می‌دهند، تخفیف داده می‌شود که مابه‌التفاوت آن را دولت پرداخت می‌کند.

بازسازی ۵۰هکتار از بافت فرسوده حاجی آباد 

حسنزاده شهردار حاجی آباد در گفتگو با پایگاه خبری پیارم اظهار کرد: ما در شهرستان حدود ۵۰ هکتار بافت فرسوده داریم که همراهی سرمایه های اجتماعی را در بازآفرینی بافتهای فرسوده ضروری دانست.

حسنزاده افزود: در شهرستان حاجی آباد محله شاهانی، گود کعنوئیه، زور آباد به عنوان محلات هدف برای اجرای طرح بازآفرینی در سال ۹۷ انتخاب شد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با مشارکت تمام دستگاه‌ها اجرایی شهر و مردم به عنوان کسانی که قرار طرح بازآفرینی برای محلات آنان اجرا شود در قالب یک برنامه تحت عنوان برنامه مشخص انجام می‌شود.

شهردار حاجی اباد اذعان داشت: در این طرح اقداماتی  راکه برای هر محله با نظر مردمی اتفاق می‌افتد ، مشخص می‌کنیم، سپس اولویت‌بندی و سهم  هر دستگاه را برای اجرا مشخص می‌کنیم و این برنامه‌ای است که در سال ۹۷ برای این ۳ شهر داریم.

حسنزاده تصریح کرد: مردم با شهرداری و دستگاه‌ها همکاری کنند، نیاز واقعی را اعلام  کنند تا در قالب برنامه مشخص انجام دهیم.

وی  یادآور شد: بازآفرینی با مردم و برای مردم است چراکه اگر مردم نباشند، بازآفرینی به معنای واقعی اجرا نمی‌شود؛ تفاوت طرح بازآفرینی با برنامه‎های توسعه‌ای در این که برنامه‌ریزی از پایین به بالا انجام و مطالبات مردم در طرح بازآفرینی محقق شود.

وی بیان داشت: اعتباراتی که برای این محلات در نظر گرفته شده درصدی از جمعیت و مساحت شهر را در برمی‌گیرد و همین درصد اگر از محل اعتبارات دستگاه‌ها تخصیص داده شود، برای محل اجرای طرح کفایت می‌کند.

فرماندار  حاجی اباد با اشاره به کمک به شهرداری در اجرای طرح بازآفرینی عنوان کرد: از سوی راه و شهرسازی استان از محل اعتبارت عوارض پرداخت می‌شود به صورتی که طبق ماده ۱۶ قانون ساماندهی حداقل ۵۰ درصد به کسانی که در این محلات نوسازی را انجام می‌دهند، تخفیف داده می‌شود که مابه‌التفاوت آن را دولت پرداخت می‌کند.

 

وی در پایان عنوان کرد: از محل املاک که در اختیار داریم به  طرح بازآفرینی کمک می‌شود، از  محل اعتبارات ملی به شرط این که اقدامات برنامه مشترک مشخص شود و سهم راه و شهرسازی را تعیین کنند اعتبارت ملی را تزریق خواهیم کرد، از محل اعتبارات شهرستانی دستگاه‌های مختلف اعتباراتی را تخصیص دهند تا طرح بازآفرینی در  شهر را انجام دهیم.

 

 

 

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=68594

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.