اولین جلسه ی شورای عشایری با حضور جناب آقای جهانگیری فرماندار محترم و مهندس سالاری مدیرمحترم امور عشایر استان و جناب سرهنگ افسری فرمانده محترم بسیج عشایری استان و مسئولین محترم ادارت شهرستان در محل فرماندار برگزار گردید . به گزارش پیارم، در این جلسه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پس از خیرمقدم , گزارشی از ...

اولین جلسه ی شورای عشایری با حضور جناب آقای جهانگیری فرماندار محترم و مهندس سالاری مدیرمحترم امور عشایر استان و جناب سرهنگ افسری فرمانده محترم بسیج عشایری استان و مسئولین محترم ادارت شهرستان در محل فرماندار برگزار گردید .

به گزارش پیارم، در این جلسه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پس از خیرمقدم , گزارشی از ساماندهی و وضعیت عشایر استان و شهرستان ارائه نمودند و در پایان از همه ادارات درخواست کردند براساس مصوبه هیئت وزیران و در راستای وظائف و مسئولیتهای محوله به این قشر از جامعه کمک نمایند.

سپس قاسمی کارشناس امور عشایر شهرستان گزارشی از فعالیتهای عمرانی امور عشایر در سالهای گذشته ارائه کرد و در ادامه مدیر امور عشایر شهرستان با تشکر از برگزاری جلسه شورای عشایری در شهرستان ,عشایر را به عنوان یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی نامبرده و تاکید کردن این قشر از جامعه با امکانات حداقلی در حال تولید پروتئین می باشد و براساس آمار موجود هر خانوار عشایر علاوه بر رفع نیازهای خود نیازهای پروتئینی ۱۶ خانوار دیگر را نیز تامین می نماید.

در ادامه جلسه جناب سرهنگ افسری فرماندهی بسیج جامعه عشایری ضمن نمایش کلیپی از چگونگی تشکیل بسیج عشایری و رشادت های ایلات و طوایف از ابتدای حمله رژیم بعث عراق به کشور و لزوم تشکیل جامعه عشایری در مناطق عشایری توضیحاتی ارائه نمودند

در پایان فرماندار محترم شهرستان ضمن تشکر از مسئولین استانی و شهرستانی حاضر در جلسه از آنها خواستند همانگونه که تا امروز براساس وظائف و مسئولیتهای خود کمکهایی را به این قشر از جامعه ارائه کرده اند از این پس نیز با جدیت بیشتر موانع را برطرف کرده تا از مهاجرت عشایر به شهرها و تغییر شیوه زندگی از حالت عشایر تولیدکننده به عشایر شهری مصرف کننده و یا روستایی جلوگیری شود .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=65522

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.