مدیر کمیته امداد امام‌خمینی حاجی آباد گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 70 فقره جهیزیه به نوعروسان زیر پوشش این نهاد اهدا شده است. ...

به گزارش  خبرنگار پیارم ءآقای نگهبان رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) حاجی آباد اظهار کرد: این اداره علاوه بر اهدای جهیزیه به نوعروسان مددجو اقدام به پرداخت هدیه ازدواج ویژه پسران زیر پوشش این نهاد نیز کرده است.

نگهبان در خصوص میزان اعتبار صرف شده برای اهدای این جهیزیه‌ها گفت: این تعداد جهیزیه  با مشارکت هفت میلیون پانصد تومانی خود زوج ها و مشارکت کمیته امداد صورت می گیرد وبا اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات کمیته امداد پرداخت شده است.

نگهبان با بیان اینکه زوجین ایتام و بی‌بضاعت در اولویت دریافت این جهیزیه بودند، گفت: این جهیزیه‌ها و هدیه ازدواج به صورت غیرنقدی در قالب یخچال، گاز، تلویزیون و جارو برقی، ماشین لباس شوی در اختیار افراد مذکور قرار گرفت.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) حاجی آباد از جمله اهداف مهم این نهاد در اهدای جهیزیه کمیته امداد به زوجین را ترویج و اشاعه فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری برشمرد و اظهار کرد: این نهاد با همت و مساعدت مجمع خیران توانسته اقدامات شایسته‌ای در حمایت از زوجین نیازمند صورت دهد.

وی همچنین ضمن قدردانی از زحمات و تلاش خیرین گفت: این خیران در راستای رفع مشکل جهیزیه، مسکن، اشتغال، درمان و برنامه‌های تحصیلی و فرهنگی محرومان شهرستان با این نهاد همکاری می‌کنند .

نگهبان بیان کرد : کمیته امداد نیز به منظور استحکام بنیان خانواده ‌ها و کاهش طلاق ، برنامه‌های آموزشی و مشاوره‌ای متعددی را با هدف آموزش سبک زندگی ، همسرداری ، تربیت صحیح فرزندان برای جامعه هدف برگزار می کند .

مدیر کمیته امداد شهرستان حاجی آباد در ادامه با اشاره به طرح های توانمندسازی نیازمندان خاطر نشان کرد: واگذاری مسکن مددجویی، سرکشی از منازل ایتام تحت حمایت و دلجویی از آنان، پرداخت وام های اشتغال و خودکفایی به مددجویان نیازمند از جمله این برنامه های توانمند سازی امداد است .

شایسته ذکر است هم اکنون تعداد ۳۰ نفر زوج دیگر در نوبت دریافت جهیزیه هستند که امیدواریم با مشارکت خیران ، خیریه ها بتوانیم جهیزیه را تامین و در اختیار این زوج های جوان قرار دهیم .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=72751

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.