حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله مختاری ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی جمعه این هفته با تبریک فراسیدن ایام‌الله‌دهه‌مبارکه‌فجر اظهار داشت:ایام، ایامی است که بزرگترین انقلاب با خیزش مردمی در قرون‌اخیر جهان شکل گرفت، انقلابی که متمایز با سایر انقلاب‌ها در دنیا و نقطه شکل‌گیری و پیدایش آن از درون مردم آغاز شد و قلب و ...

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله مختاری ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی جمعه این هفته با تبریک فراسیدن ایام‌الله‌دهه‌مبارکه‌فجر اظهار داشت:ایام، ایامی است که بزرگترین انقلاب با خیزش مردمی در قرون‌اخیر جهان شکل گرفت، انقلابی که متمایز با سایر انقلاب‌ها در دنیا و نقطه شکل‌گیری و پیدایش آن از درون مردم آغاز شد و قلب و باور مردم را متحول ساخت.
وی افزود:این انقلاب قلب جوانان ایران اسلامی را مالامال از ایمان به خدا کرد و بعدها به کوچه و خیابان‌ها رسید و خود را نشان داد و مردم، شاه‌مستبد کشور را کنار زدند، حکومتی اسلامی که در حقیقت یک نسخه‌ای که خداوند‌متعال برای اداره امور بشریت پیچیده را انتخاب کردند و به عرصه‌ی حیات بشری معرفی کردند.
حجت‌الاسلام مختاری با اشاره به مقایسه بین ایران قبل و بعد از انقلاب افزود:آن چیزی که باید امروز مورد نقد و بررسی قرار بگیرد این است که نوجوانان و جوانان و مسئولین کشور باید بر این امور تمرکز کنند که در عین‌ناباوری‌های موجود و مبارزه‌ی همه جانبه‌ی دستگاه‌طاغوت، این انقلاب چگونه به پیروزی رسید و رشد کرد و با وجود همه هجمه ‌های دشمن ماندگار شد و روز‌به‌روز بر عزت و سربلندیش در جهان افزوده‌تر می شود.
وی ایمان به خداوند‌متعال را اولین دلیل پیروزی انقلاب در مقابل طاغوت و استکبار برشمرد و افزود:با راهنمائی‌های مراجع تقلید و روحانیتی که ریشه در دل و جان مردم داشت کشور متحول و طاغوتی که جامعه را دچار برهنگی و کاواره و بی بندوباری می کرد و جوانان را به بیراهه می کشاند، انقلاب پیروز شد و با ظهور ‌اسلامی، باورها تغییر پیدا کرد، همان جوانان به انقلاب گرویدند و در مقابل هجمه‌های مستکبران ایستادگی کردند.
خطیب نماز جمعه این هفته حاجی آباد، اذعان داشت:شهادت در راه خدا که میراث‌گرانبهای سروروسالارشهیدان بود در دل و جان جوانان رسوخ کرد و امروز نقطه اوج‌تمرکز دشمن بر اصل تغییر‌باورها و اعتقادات انقلابی جوانان است و امروز دشمن با شیوع برنامه های مخرب ماهواره‌ای و فضای مجازی و غیره اعتقادات را نشان گرفته است.
وی بیان داشت:ولایت‌فقیه و رهبری پیامبرگونه‌امام(ره)را از دیگر عوامل انقلاب اسلامی برشمرد و اذعان داشت:دشمنان انقلاب باور بر این مسئله دارند که جایگاه ولایت‌فقیه و مدل حکومتی و نظام و انقلاب در کشور ایران و سخنرانی و خطبه‌خوانی رهبر‌انقلاب همه برنامه ریزی های آنان را نقش برآب کرده است و در حقیقت رهبری امام خمینی(ره)و دلسوزی‌های چندین ساله رهبر معظم انقلاب در همه عرصه‌ها طی چندین ساله انقلاب بی‌نظیر بوده است.
حجت الاسلام مختاری افزود:دشمن از گذشته تا کنون قصد کرده که در دل و جان مردم رسوخ و این جایگاه‌ارزشمند ولایت‌فقیه را خدشه‌دار کند اما در فتنه۸۸نظاره‌گر بودیم که مردم؛ پیر و جوان و کوچک و بزرگ چگونه از جایگاه ولایت و رهبری پشتیبانی و حمایت کردند.
وی افزود: استقلال و وحدت‌کلمه اقشار مختلف مردمی را نقطه اثربخش در راستای شکل‌گیری انقلاب عنوان کرد و افزود:وحدت اقشار مختلف و مسئولین و مردم و باور به استقلال و خودباوری موجب شد انقلاب مسیر حرکت خود را تداوم ببخشد و همین مسئله زمینه‌ای را برای رشد صنعت و تکنولوژی و پیشرفت و توسعه کشور فراهم ساخت و امام‌ خمینی(ره)جمله«ما می‌توانیم» را در دل و جان مردم زنده کرد و متاسفانه امروز تبلیغات مسموم و موریانه‌های داخلی در کشور به دنبال یاس و نومیدی در بین مردم و جوانان انقلابی برآمدند که باید مواظبت کنیم.
امام جمعه حاجی آباد با اشاره به نقش انقلاب‌اسلامی در رشد و توسعه و آبادانی کشور از ابتدای انقلاب تا کنون افزود:قبل از انقلاب، در هیچ زمینه‌ای رشد و توسعه وجود نداشت،این همه رشد و توسعه در زمینه‌ برق،آسفالت،آب،مخابرات و غیره که امروز شاهد آن هستیم با مجاهدتهای رهبر فرزانه انقلاب و مسئولین امر حاصل شده و این ها همه از برکات انقلاب‌اسلامی است که باید برای جوانان تببین شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=66775

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.