رسانه های وابسته به دولت های غربی، در راستای منافع دولت هایشان و با استفاده از فضایی که داعش پدید آورده است علیه اسلام و مسلمانان عقده گشایی می کنند. به گزارش پیارم سرویس بین الملل جام نیوز، مردم کشورهای غربی، اسلام، مسلمانان و ایرانی ها را معمولا از قالب رسانه هایشان می نگرند. نگاهی ...
رسانه های وابسته به دولت های غربی، در راستای منافع دولت هایشان و با استفاده از فضایی که داعش پدید آورده است علیه اسلام و مسلمانان عقده گشایی می کنند.
IMG04133730

به گزارش پیارم سرویس بین الملل جام نیوز، مردم کشورهای غربی، اسلام، مسلمانان و ایرانی ها را معمولا از قالب رسانه هایشان می نگرند. نگاهی که در نهایت منجر به نوعی نگرش اسلام هراسی و ایران هراسی می شود.

 

 

در این میان رسانه های فارسی زبان که با بودجه وزارت خارجه کشورهای غربی اداره و مدیریت می شوند، همین رویکرد ضد اسلامی را دنبال می کنند.

 

 

نمونه ای از خبرسازی رسانه های غربی را می توان در تناقض تیتر و متن این خبر بی بی سی فارسی مشاهده کرد:

 

تیتر

 

 

 

 

متن همین خبر

 

بی بی سی فارسی که رسانه وزارت خارجه انگلستان محسوب می شود در حالی که خود می داند معترضان آلمانی به مهاجرت گسترده و تعداد بالای پناهجویان در کشورشان اعتراض دارند نه اسلام، اما در تیترش طوری وانمود می کند که گویی علت اصلی اعتراض و راهپیمایی در شهر درسدن آلمان، مخالفت با اسلام و مسلمانان بوده است.

 

 

بی بی سی در راستای فضاسازی علیه مسلمانان نوشته است:

 

 

حدود ده هزار نفر در تظاهراتی علیه “اسلامی شدن غرب” در شهر درسدن در شرق آلمان شرکت کرده اند. درسدن زادگاه جنبشی تحت عنوان “اروپایی های میهن پرست علیه اسلامی شدن غرب” (پگیدا) است.

 

 

زنی که ۸۰ کیلومتر برای شرکت در تظاهرات راه آمده بود گفت: «من راستگرا نیستم، نازی نیستم. من فقط نگران کشورم هستم، نگران نوه ام هستم.»
 

* رسانه های غربی عموما تصویری منفی و سیاه از مسلمانان به نمایش می گذارند.

 

 

اقدامات تروریست های داعش که با حمایت های کشورهای غربی رشد یافته اند فرصتی مناسبی را در اختیار رسانه های غربی قرار داده است که این تروریست ها را نماینده اسلام معرفی کنند و با این شیوه، چهره ای خشن و تندرو از مسلمانان به تصویر بکشند.

 

 

بر همین اساس ماه هاست که رسانه های وابسته به دولت های غربی به صورت هماهنگ و گسترده، به جای لفظ “داعش” از واژه “حکومت اسلامی” و به جای “تروریست” از الفاظی همچون “پیکارجو” و “ستیزه جو” برای داعشی ها استفاده می کنند.

 

 

رسانه های فارسی زبان وابسته به دولت های غربی تلاش می کنند نام داعش را با نام اسلام پیوند بزنند:

 

 

   

 

 

   

 

 

   

 

 

   

 

 

   

 

 

   

 

 

 

۴۴۴

 

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=24354

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.