این اتفاق توسط عربستان سعودی صورت گرفت. هرچند بخشی از عملکرد ریاض، واکنشی به رنسانس انرژی آمریکای شمالی است اما انگیزه اصلی عربستان شکستن اراده ایران است. به گزارش پیارم به نقل از سرویس سیاسی جام نیوز، روزنامه آمریکایی نیویورک پست (NYpost)، در خبری تحت عنوان “جنگ نفتی عربستان علیه ایران و روسیه” به بررسی ...
این اتفاق توسط عربستان سعودی صورت گرفت. هرچند بخشی از عملکرد ریاض، واکنشی به رنسانس انرژی آمریکای شمالی است اما انگیزه اصلی عربستان شکستن اراده ایران است.
IMG10304576

به گزارش پیارم به نقل از سرویس سیاسی جام نیوز، روزنامه آمریکایی نیویورک پست (NYpost)، در خبری تحت عنوان “جنگ نفتی عربستان علیه ایران و روسیه” به بررسی نقش و اهداف عربستان در مسئله سقوط قیمت نفت و تاثیر این موضوع بر کشورهای مختلف پرداخت.

 

 

در این خبر آمده است: در این هفته قیمت نفت تا بشکه ای ۶۰ دلار پایین آمد. این خبر خوبی برای کسانی که زیاد سفر می کنند و تقریبا برای هر کسب و کاری است؛ اما برای زشت ترین دشمنان ما خبری فوق العاده بد است.

 

 

اگر بهای نفت در طول سال آینده پایین بماند، بر دولت های سرکش؛ از روسیه گرفته تا ونزوئلا، تاثیری مخرب و یا حتی ویرانگر خواهد داشت. اما اقتصادهای غربی و چین از این موضوع نفع می برند. بازار در خواب فرو رفته کشورهای اروپایی نیز ممکن است با ارزانی نفت جان بگیرد.

 
نگارنده گزارش با اشاره به اینکه سقوط قیمت نفت توسط عربستان سعودی صورت گرفت، در مورد اهداف عربستان نوشته است: هرچند بخشی از عملکرد ریاض، واکنشی به رنسانس انرژی آمریکای شمالی است اما انگیزه اصلی عربستان شکستن اراده ایران است.

 
مقامات سعودی اعتقاد دارند که آنها دیگر نمی توانند برای جلوگیری از تهدید قریب الوقوع هسته ای تهران به آمریکا تکیه کنند و بر آن شدند تا کاری کنند که تحریم های ما نتوانست انجام دهد.

 

 

نیویورک پست در ادامه آورده است: زاویه جالب این مسئله این است که عربستان سعودی برای تامین امنیت اسرائیل خدمات بیشتری از دولت اوباما انجام می دهد. دشمنان مشترک می‌توانند اتحادهای غیرمنتظره ای بوجود بیاورند.

 

 

این روزنامه آمریکایی هدف عربستان از سقوط قیمت نفت را ضربه زدن به کشورهای ایران، روسیه و عراق می داند. در ادامه آمریکا، چین، هند، مکزیک و کانادا برنده های این بازی معرفی شده اند. ونزوئلا، برزیل و نیجریه نیز از نظر تحلیل گر نیویورک پست، کشورهایی هستند که با سقوط قیمت نفت متضرر می شوند هر چند هدف عربستان نبوده اند.

 

 

از سوی دیگر روزنامه گالف نیوز (Gulfnews)، از قصد اوباما برای کمک به کاهش بیشتر نفت با هدف افزایش فشارها بر ایران در مذاکرات هسته ای خبر داده است.

 

 

بر اساس این گزارش، کارشناسان می گویند اوباما احتمالا در محدودیت های صادرات نفت توسط آمریکا در سال ۲۰۱۵ تجدید نظر می کند.

 

نگارنده گزارش ادعا کرده است که این اقدام ضمن افزایش فشار بر ایران به رسیدن به تعامل با جمهوری خواهان در مذاکرات هسته ای ایران کمک خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=24156

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.