رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان حاجی‌آباد از افزایش بیش از ۷ برابری اعتبار برای اجرای طرح های مشاغل خانگی در شهرستان حاجی آباد خبر داد. ...

به گزارش پیارم سعید نیکوئی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان حاجی‌آباد گفت: یکی از زمینه هایی که می توان در آن به توفیقات در عرصه اشتغالزایی رسید فعال کردن ظرفیت مشاغل خانگی در شهرستان حاجی آباد است.

وی افزود: با توجه به اینکه ظرفیت های فوق العاده ای در شهرستان حاجی آباد درحوزه های مشاغل خرد و خانگی مخصوصاً صنایع دستی، گردشگری، کشاورزی، فرهنگی و صنایع کوچک وجود دارد، لازم بود در این حوزه توجه و ورود بیشتری صورت گیرد که خوشبختانه این امر محقق شده است و طی تفاهمنامه ای که توسط وزارت متبوع و سازمان جهاد دانشگاهی در سال گذشته منعقد گردید، کلیه متقاضیان کسب و کار های مشاغل خانگی با توجه به ظرفیت هر شهرستان از مرحله شروع کسب و کار تا مرحله فروش و بازاریابی به صورت رایگان مورد حمایت قرار گرفته و آموزش های لازم در زمینه فعالیت خود توسط اساتید مجرب دریافت می دارند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان حاجی آباد بیان کرد: کل اعتبار مشاغل خانگی در سال ۹۹ بالغ بر ۴۰۰ ملیون تومان بود اما این اعتبار در سال ۱۴۰۰ با افزایش بیش از ۷ برابری به ۳ میلیارد تومان رسیده است که این امر موجب در برگیرندگی متقاضیان بیشتری برای راه اندازی مشاغل خانگی و کسب کارهای کوچک در شهرستان خواهد شد.

نیکوئی تصریح کرد: این اعتبار در قالب تسهیلات قرض الحسنه منطبق بر ظرفیت ها و اولویت های منطقه و مورد تائید دستگاه های اجرایی و متقاضیان آماده ورود به بازار کار اعطا می شود.

وی خاطرنشان کرد: در قالب حمایت از راه اندازی و توسعه مشاغل خانگی ۲ نوع تسهیلات به متقاضیان اعطا می شود که نوع اول به افراد مستقل و کسانی که به تنهایی می خواهند کسب و کار خانگی راه بیاندازند تا سقف ۵۰ میلیون تومان است و نوع تسهیلات دوم برای پیشران ها و پشتیبان ها است که به ازای هر نیروی کار که مشغول به کار شوند ۵۰ میلیون تومان تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان می توانند تسهیلات دریافت کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=72917

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.