این بانوی خلاق و کارآفرین حاجی آبادی که بالغ بر ۱۱ سال است به کار خیاطی با چرخ‌های صنعتی مشغول است، اظهار داشت: از فروردین سال گذشته به‌طور رسمی کارگاه تولیدی فاطمه الزهرا(ص) با تمامی تجهیزات  را راه‌اندازی کردم. دختر بس آقاپور بانوی کارآفرین حاجی آبادی در گفتگو با خبرنگار پیارم، اظهر داشت: همیشه در ...

این بانوی خلاق و کارآفرین حاجی آبادی که بالغ بر ۱۱ سال است به کار خیاطی با چرخ‌های صنعتی مشغول است، اظهار داشت: از فروردین سال گذشته به‌طور رسمی کارگاه تولیدی فاطمه الزهرا(ص) با تمامی تجهیزات  را راه‌اندازی کردم.

دختر بس آقاپور بانوی کارآفرین حاجی آبادی در گفتگو با خبرنگار پیارم، اظهر داشت: همیشه در زندگی به دنبال این بودم که به دیگران کمک کنم  نه اینکه منتظر باشم تا کسی از من دستگیری کند در حال حاضر ۸ نفر در کارگاه خیاطی من مشغول به کار هستند.

این با نوی کارآفرین افزود: در حال حاضر ۸ نفر ثابت در کارگاه خیاطی من مشغول به کار هستند که بسیاری از آن ها بی سرپرست یا تحت پوشش کمیته امداد هستند و خدا راشکر از درامد کار خیاطی شان راضی هستند و تا کنون به حدود ۲۰ نفر هم آموزش کامل خیاطی  داده ام که به طور مستقل خودشان در خانه خیاطی می کنند.

آقا پور بیان داشت: سال قبل با گرفتن ۳۰ میلیون تومان وام از بسیج سازندگی و خیاطی نیز سپاه در اختیارم گذاشت و من هم شروع به کار کردم اول از اموزش شروع کردم و بعد از سه ماه آموزش شروع به تولید لباس مدارس و بیمارستان کردیم.

وی تصریح کرد: ما در حال حاضر سفارش از خارج از استان و در مرکز استان در زمینه لباس های بیمارستانی و کیف و لباس بسیجی نیز داریم که قرارداد بستیم و به طور روزانه لباس برایشان تولید می کنیم.

این بانوی کار آفرین افزود: ما در طول سال سه دورهخ کلاس آموزشی برای بانوان سرپرست خانوار یا کم بضاعت در شهرستان برگزار می کنیم و تا کنون بیش از ۱۰۰ نفر آموزش دیده اند که ۲۰ نفر آنها در حال حاضر مشغول به خیاطی هستند.

وی با اشاره به فراهم کردن زمینه اشتغال برای ۴۴ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم، گفت: در مجموع در خود کارگاه برای ۸ نفر به‌صورت ثابت و تمام وقت و در خارج کارگاه برای ۳۸ نفر به‌صورت متغیر شغل ایجاد شده است.

آقاپور خاطرنشان می کند: اقتصاد مقاومتی یعنی روی پای خود ایستادن و مصرف تولید داخلی. متاسفانه خارجی ها بازار پوشاک ایران را قبضه کرده اند. این در حالی است که اگر تولید پوشاک داخلی مورد حمایت قرار بگیرید، اشتغال بسیار زیادی در این بخش می توان ایجاد کرد. در گذشته بیشتر خانم های ایرانی از خیاطی سر در می آوردند و خودشان پوشاک مورد نیازشان را تامین می کردند.

وی درباره محل‌های تهیه مواد اولیه کارگاه اظهار داشت: اکثراً مواد اولیه و خام ما از شهرهای بزرگی مانند اصفهان، یزد، تهران تهیه می‌شود.

این کارآفرین موفق حاجی آبادی این  کارگاه خیاطی را با همکاری معاونت فرهنگی سپاه حاجی آباد و  باهدف توانمندسازی زنان بی سرپرست و بدسرپرست راه اندازی شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=68349

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.