پیارم به نقل از بصیرت سرمقاله سخنان ضدانقلابی بازی‌خورده فتنه؟! با وجود وابستگی پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری جماران به مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) (دست‌کم در نام)، کمتر شاهد موضع‌گیری آن علیه برخی بی‌حرمتی‌ها و اهانت‌ها به حضرت امام(ره) بوده‌ و هستیم. سکوت این پایگاه در برابر بی‌حرمتی به حضرت امام و همچنین حمله ...

 پیارم به نقل از بصیرت سرمقاله

سخنان ضدانقلابی بازی‌خورده فتنه؟!

با وجود وابستگی پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری جماران به مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) (دست‌کم در نام)، کمتر شاهد موضع‌گیری آن علیه برخی بی‌حرمتی‌ها و اهانت‌ها به حضرت امام(ره) بوده‌ و هستیم. سکوت این پایگاه در برابر بی‌حرمتی به حضرت امام و همچنین حمله به ارزش‌ها و مقدسات در فتنه ۸۸ و حتی موضع نگرفتن آن در برابر اظهارات سخیفانه اخیر سحرخیز- از فتنه‌گران ۸۸- بسیاری از دوستداران آن امام راحل را رنجیده‌خاطر کرده است. بدتر آنکه، این پایگاه خبری، خود نیز، گاه مروج و منتشرکننده برخی سخنان و اظهارات بازی‌خوردگان فتنه است. در جدیدترین این‌گونه اقدامات، پایگاه جماران از قول یکی از بازی‌خوردگان فتنه ۸۸ نوشت: «متأسفانه امروز نه جمهوری است نه اسلامی(!)… امام خمینی جهان را تکان داد و ما دنیاپرستان خودپرست، انقلابی بی‌نظیر را ضایع کردیم و آبروی خود را بر باد دادیم.»(!) با قسمت اول ادعای سخیف وی کاری نداریم و انتظار می‌رود دست‌اندرکاران پایگاه جماران، خود با عذرخواهی از مردم و نظام، موضعشان را در برابر این ادعای واهی روشن کنند! اما قسمت دوم اظهارات این آلت دست فتنه را از زاویه‌ای دیگر قبول داریم. اینکه وی، خود و دیگر فتنه‌گرانی را که سنگ آن‌ها را به سینه می‌زند، دنیاپرستان خودپرستی می‌داند که خواستند انقلاب را ضایع کنند؛ اما آبروی خود را برده‌اند، چرا که وی و سران میدانی و پشت پرده فتنه (موسوی، کروبی، خاتمی و…) که همواره خود را پیرو خط امام می‌دانند، در فتنه ۸۸ به‌خوبی نشان دادند که تا چه میزان با امام راحل و آرمان‌های ایشان زاویه دارند و هواداران آشوبگرشان با حمایت‌های آنان چه اهانت‌ها که به امام راحل و اندیشه‌ها و ارزش‌های ایشان نکردند؟! عکسش را پاره کردند، شعارهای «م��گ بر اصل ولایت فقیه»، «نه شرقی، نه غربی، جمهوری ایرانی» و «نه غزه، نه لبنان، …» و… سر دادند و همه این‌ها با سکوت و حتی با حمایت سران فتنه همراه بود تا جایی که حتی هتاکان عاشورا را «مردان خداجو» نامیدند؟! این قسمت سخنان این بازی‌خورده فتنه را با این شواهد می‌توان درست دانست و ما هم معتقدیم که وی و همسنگران فتنه‌گرش، آبروی خود را بردند؛ اما نتوانستند گزندی به انقلاب جهانی امام وارد کنند؛ زیرا مردم دنیا انقلاب امام راحل(ره) را از جنس رفتار سخیف آنها نمی‌دانند. مردم هنوز هتک حرمت به امام و ارزش‌های انقلاب را در فتنه ۸۸ فراموش نکرده‌اند که این عده بخواهند با امید به فراموشکاری مردم و ادعای پیروی از خط امام و به بهانه‌هایی دیگر، به نظام و انقلاب بتازند. حنای فتنه‌گران دیگر رنگی ندارد و با این اظهارات، برای آن‌ها جایی در بین مردم باز نمی‌شود. هرچند که همچنان منتظر عذرخواهی و برائت دست‌اندرکاران پایگاه جماران از این سخنان ناروا هستیم.

باید با داعش جنگید؛ اما بدون کمک ایران

گروه ترجمه– روزنامه ایندیپندنت ۲۴ دسامبر ۲۰۱۴ (۳ دی) در مقاله‌ای به جایگاه ایران در مبارزه با گروه تروریستی داعش پرداخت و نوشت: بنیادگرایی مذهبی ایران مانند دولت اسلامی (داعش) مخرب است. عراق در آتش می‌سوزد و به‌گمان، تلاش‌های نیروهای ائتلاف علیه دولت اسلامی، اوضاع چندان تغییر نکرده است. هرج‌و‌مرج، تروریسم، فساد و سوء‌استفاده نظام‌مند از حقوق بشر چهره هر روزه زندگی در عراق است. اعدام، تجاوز و خشونت علیه زنان نیز بر این کشور سایه افکنده است. بحران کنونی که سال‌ها تحت حاکمیت فرقه‌گرایانه نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق، تشدید شد، عمدتاً محصول سیاست‌های اشتباه آمریکا در دوران پس از حمله به عراق است. این کشمکش، حال به تهدیدی جهانی و رعب‌آور بدل شده است. بزرگ‌ترین اشتباه آمریکا، رها کردن نظم نوظهور پس از جنگ در عراق و دادن امور به دست ایران و دست‌نشانده‌های این کشور بود. این موضوع، روحانیون ایران را قادر کرد به سیاست سی‌ساله خود برای صدور انقلاب دست یابند.

در ادامه مقاله آمده است: به لحاظ قانون اساسی، صدور بنیادگرایی اسلامی از جانب ایران متضمن سیاست خارجی کلی این کشور است. وظیفه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس (بازوی برون‌مرزی آن) اجرا و تحقق این هدف اصلی است. طی دهه گذشته، رژیم ایران تسلط خود را در عراق از طریق ایجاد و تقویت شبه‌نظامیان شیعه تقویت کرده است. آن‌ها تسلط محلی را به دست گرفته‌اند و شبه‌نظامیان و گروه‌های عراقی طرفدار ایران به درون ساختارهای سیاسی، نظامی، امنیتی و اقتصادی عراق نفوذ کرده‌اند. آن‌ها در عین حال که آمریکا را فریب می‌دادند در جنگ علیه تروریسم دخیل هستند، برای دستیابی به اهداف خود تلاش کردند.

در پایان مقاله آمده است: پرسش اینجاست که آمریکا چه کاری باید انجام دهد؟ سه ماه حملات نیروهای ائتلاف، تنها دستاوردهای اندکی داشته که دلیل آن، نبود یک نیروی زمینی قابل اتکاست. آمریکا و بغداد نتوانسته‌اند سنی‌ها و قبایل عراق را که در جنگ با عراق تجربه دارند، سازمان‌دهی کنند. اکثریت سنی‌ها و قبایل عراق که تا چند ماه پیش علیه مالکی می‌جنگیدند، حال صحنه را ترک کرد‌ه‌اند و برخی از آن‌ها جذب دولت اسلامی شده‌اند. نمی‌توان این بحران را بدون مشارکت کامل و فعال سنی‌ها و نیروهای قبیله‌ای در بازسازی روند سیاسی حل و فصل کرد. این سیاست نوین و فعال باید شامل مهار جدی نفوذ ایران در عراق و مهار نیروها و شبه‌نظامیان شیعه دست‌نشانده ایران باشد. غرب برای شکست داعش باید فراتر از حملات هوایی، پاسخی فراگیرتر و کامل‌تر داشته باشد.

اخبار و تحلیل‌ها: این روزنامه انگلیسی نتوانسته خشم خود را از نفوذ معنوی جمهوری اسلامی در عراق پنهان سازد؛ از همین‌رو برای عوام‌فریبی و تفرقه‌افکنی در عراق، اتهاماتی را به جمهوری اسلامی نسبت می‌دهد که در مجموع با واکاوی این مقاله، این موارد استخراج می‌شود: ۱- اذعان به نفوذ گسترده ایران در عراق؛ ۲- سه ماه بمباران بدون هیچ دستاورد ائتلاف به اصطلاح ضدداعش به سرکردگی آمریکا؛ ۳- کوبیدن بر طبل تفرقه‌افکنی با طرح بحث شیعه و سنی و قبیله و عشیره و…؛ ۴- و مهم‌تر از همه، مبرا کردن دامن غرب و مرتجعان منطقه در تشکیل گروه تروریستی داعش!

اخبار

خسارات اقتصادی فتنه ۸۸

 استاندار وقت تهران به‌تازگی در مصاحبه‌ای، در مورد خسارت‌های اقتصادی فتنه ۸۸ به شهر تهران گفت: من یادم هست که تقریباً ۷۹ مغازه که محل کسب و کار مردم است، توسط فتنه‌گران به آتش کشیده شد و ۱۴۳ شعبه بانک را هم تخریب کردند. همچنین خسارت‌های جانی نیز به کشور وارد شد و من یادم هست که حدود ۳۰ نفر انسان بی‌گناه در همین آشوب‌ها کشته شدند. وی افزود: همان‌طور که به یاد دارید، بسیاری از زیرساخت‌های شهری مانند ایستگاه‌های اتوبوس و حتی اتوبوس‌ها به آتش کشیده شدند و یا تخریب شدند. در کنار همه این‌ها، به بسیاری از افراد هجوم فیزیکی آورده شد و مجروح شدند و در مواردی نیز دچار نقص عضو شدند. استاندار وقت تهران در مورد دیداری که با کروبی داشت نیز گفت: در همان زمان من دیداری با آقای کروبی داشتم، دیدار ما در منزل ایشان و بعد از انتخابات و در همان زمان کشمکش‌ها و اردوکشی‌های خیابانی بود که من این صحبت‌ها را به آقای کروبی هم گفتم. به آقای کروبی گفتم شما هر جا احساس می‌کنید در استان تهران تقلبی رخ داده، بگویید تا ما مجدداً شمارش آرا کنیم. بنده که نمی‌توانستم از طرف کشور صحبت کنم، من استاندار تهران بودم، برای همین گفتم هر جا احساس می‌کنید روند أخذ رأی دچار اخلال بوده و تقلبی صورت گرفته و اتفاقی غیرطبیعی در شعبه أخذ رأی انجام شده، آمادگی داریم با کمک شورای نگهبان و هیئت نظارت همان صندوق‌ها و همان حوزه‌ها را در حضور نمایندگان شما بازشماری کنیم. وی افزود: آقای کروبی گفت من نمی‌گویم یک موردی تقلب در کجاست و در کجا صورت گرفت، بلکه من می‌گویم که فرایند انتخابات به‌گونه‌ای بود که منجر به تقلب شد. مصداق هم آورد و گفت تا قبل از انتخابات۸۸ حقوق بازنشستگان را پرداخت کردید و این سبب شد که به کاندیدای خاصی رأی بدهند.(!)

اخبار

شمارش ۱۰ درصد صندوق‌های رأی

 به‌تازگی عباسعلی کدخدایی در مصاحبه‌ای درباره اتفاقات پیرامونی انتخابات سال ۸۸ در مورد بازشماری آرا گفته است: آقای آقامحمدی اینجا آمد و گفت من با آقای موسوی صحبت کردم و ایشان چند شرط را گفته که اگر این کارها انجام شود، من می‌پذیرم. گفتیم اگر چنین مسئله‌ای هست، مشروط بر اینکه به‌صورت مکتوب به ما تعهد دهید که اگر در بازشماری تخلف عمده و تغییر محسوس احساس نشد، شما نتیجه انتخابات را می‌پذیرید؛ در این صورت ما حاضر خواهیم بود این کار را انجام دهیم که با تغییری که من گفتم، ایشان نپذیرفت و ارجاع کرد به نمایندگانش و نمایندگان او نیز نپذیرفتند. ما از جانب خودمان و برای اینکه اطمینان عمومی ایجاد شود، قرار شد ۱۰ درصد از صندوق‌ها و به‌صورت رندومی و اتفاقی در کل کشور و در حضور دوربین‌های صداوسیما بازشماری کنیم و از نمایندگان نامزدهای مختلف دعوت کردیم که در همه این بازشماری‌ها حضور داشته باشند. ما گزارش‌ها را داریم و خیلی از نمایندگان آقای موسوی و کروبی هم حضور داشتند و تأیید هم کردند که هیچ تغییر محسوسی در این صندوق‌ها نبود؛ لذا آن ۱۰ درصد بازشماری شد و تغییری هم ایجاد نشد.

اخبار کوتاه

*یک روزنامه صهیونیستی نوشت: تسلط حوثی‌ها بر پایتخت یمن زنگ خطری برای عربستان سعودی و اسرائیل[رژیم صهیونیستی] است. روزنامه دست‌راستی «جروزالم پست» طی گزارشی تحلیلی تحت عنوان «تهدیدهای حوثی‌های تحت حمایت ایران علیه اسرائیل» نوشت: به‌دست گرفتن پایتخت یمن از سوی حوثی‌هایی که ایران نیز از آن‌ها حمایت می‌کند، زنگ خطر را نه‌تنها برای رقبای سنی منطقه همچون عربستان سعودی، بلکه برای اسرائیل نیز به صدا درآورده است.

* وزارت‌کار، به‌کارگیری زنان خارجی برای کار در منازل ایرانیان را ممنوع اعلام کرده است. به‌تازگی تعدادی از زنان اتباع خارجی از جمله فیلیپین به‌عنوان خدمه در منازل ایرانیان مشغول به کار شده و بر تعداد آنان افزوده شده است. ظاهراً افراد مرفه برای نشان دادن تفاوت خود با سایر شهروندان، به استخدام چنین خدمتکارانی روی ‌آورده‌اند.

  *امیر شهرام، سخنگوی قرارگاه پدافند هوایی، در رزمایش محمد رسول‌الله(ص) از ارسال چند نوبت اخطار به هواپیماهای شناسایی فرامنطقه‌ای طی روزهای اخیر خبر داد وگفت: طی روزهای گذشته در چند نوبت اخطارهایی به فعالیت هواپیماهای شناسایی نیروهای فرامنطقه‌ای در نزدیک FIR مرزهای کشور داده شده است که تعدادی از این هواپیماها از نوع U2 آمریکایی بودند.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=24958

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.