مراسم تعزیه از قدیم در منطقه احمدی به صورت سنتی برگزار می شده است واین مراسم سینه به سینه به نسل های بعدی انتقال داده شده است. به گزارش پیارم، مردم این دیاراحمدی خیلی به مراسم تعزیه خوانی علاقه دارند و همیشه در ماههای محرم و صفر این تعزیه را برگزار می کنند ، به ...

مراسم تعزیه از قدیم در منطقه احمدی به صورت سنتی برگزار می شده است واین مراسم سینه به سینه به نسل های بعدی انتقال داده شده است.
به گزارش پیارم، مردم این دیاراحمدی خیلی به مراسم تعزیه خوانی علاقه دارند و همیشه در ماههای محرم و صفر این تعزیه را برگزار می کنند ، به گفته بزرگان منطقه تعزیه خوانی قدمتی دیرینه دارد وبیش از ۲۰۰سال وشاید بیشتر است که در منطقه احمدی مردمان این خطه تعزیه برگزارمی کنند.
درقدیم این مراسم مذهبی درچند روستا ازجمله پور ، جلالی، سراح وتوشهربطورویژه درپور احمدی برگزارمی شد و بعدا ز انقلاب ودرچند سال اخیر این مراسم دراکثرروستاهای حوزه داخلی بخش احمدی برگزارمی گردد .
شایان ذکراست نسخ اصلی آن از میناب گرفته شده است وتوسط ملایان قدیمی دراحمدی اصلاح ودوباره نگارش شده است وبا کتب تاریخی مطابقت داده شده است درحال حاضر مراسمات ماه محرم وصفر بطور فراگیر وباشکوه خاصی درجای جای بخش احمدی برگزار می شود.
اهالی روستاهای احمدی دراین ایام نذری های فراوان درراه امام حسین(ع) می پزند و بین مردم تقسیم می کنند ودرتمام حسینه ها ومساجد بخش از وجود روحانی استفاده می شود که اکثر آنها بومی منطقه هستند دراین بخش چندین مراسم بصورت ویژه ودرمحلات مشخص برگزار می شود .
تاسوعای حسینی درروستای توشهر باحضور هیئت های مذهبی وشب عاشورا در روستای حشم بلم وشیرخوارگان درپوراحمدی بطور ویژ اجرامی گردد عزاداری اهالی بخش احمدی زبان زد خاص وعام بوده وهست.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=65446

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.