«یک مقام ارشد اطلاعاتی سعودی ضمن برقراری تماس با رهبران حماس از آن ها خواسته است که ارتباط خود با رژیم تهران را قطع کنند.»  به گزارش پیارم به نقل از سرویس سیاسی جام نیوز، روزنامه صهیونیستی آروتز شوا (Arutzsheva)، طی گزارشی به بررسی موضعگیری عربستان سعودی در قبال روابط اخیر ایران و گروه حماس ...
«یک مقام ارشد اطلاعاتی سعودی ضمن برقراری تماس با رهبران حماس از آن ها خواسته است که ارتباط خود با رژیم تهران را قطع کنند.»
 به گزارش پیارم به نقل از سرویس سیاسی جام نیوز، روزنامه صهیونیستی آروتز شوا (Arutzsheva)، طی گزارشی به بررسی موضعگیری عربستان سعودی در قبال روابط اخیر ایران و گروه حماس پرداخت.

 در این گزارش که زیر عنوان “عربستان به حماس: از ایران دور بمانید” منتشر شد، آمده است: بنابرگزارش ها، عربستان سعودی از حماس درخواست کرده است که روابط حسنه خود با ایران را قطع کند و در مقابل، پیشنهاد کمک برای شکستن محاصره غزه را داده است.

آروتز شوا نوشت: پایگاه اینترنتی “الرای” وابسته به گروه حماس روز دوشنبه طی گزارشی اعلام کرد که عربستان سعودی اخیرا پیامی سرشار از عصبانیت، در مورد روابط گروه حماس با ایران، مبنی بر این که “ریاض از اینکه با مسلمانان سنی دنیا دشمن باشد نگران است”، به رهبران حماس ارسال کرده است.

بر اساس این گزارش، یک مقام ارشد اطلاعاتی سعودی ضمن برقراری تماس با رهبران حماس از آن ها خواسته است که ارتباط خود با رژیم تهران را قطع کنند و در مقابل، وعده اعمال فشار قابل توجه برای برداشته شدن محاصره غزه را داده است.

در ادامه این خبر آمده است: رسانه های محلی گزارش دادند که هفته گذشته، هیئتی از حماس برای مذاکره با مقامات ایرانی جهت بهبود روابط، به ایران آمدند. منابع عرب فلسطینی که با پایگاه خبری “الرای” گفتگو کرده اند، اظهار داشتند که حماس در حال ملاحظه درخواست سعودی است و هنوز واکنش رسمی به آن نشان نداده است.

در ماه های اخیر با توجه به پیروزی حوثی ها در یمن و امکان به وجود آمدن تحولات جدی در این کشور از یک سو، ایفای نقشی فعال توسط ایران در مبارزه با داعش در عراق از سوی دیگر و در نهایت، روابط حسنه ایران و حماس، فشار زیادی بر عربستان سعودی که از گسترش نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه احساس نگرانی می کند، وارد آمده است. همین امر موجب عکس العمل تند عربستان سعودی پس از سفر هیئت مسئولین حماس به ایران و ارسال پیامی سرشار از عصبانیت برای حماس شد.

 

 

۵۰۶

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=24339

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.