این همایش در قالب پنج کارگروه «بسیج، رسانه و مطالبات فرهنگی ولایت»،«بسیج، رسانه و مقابله با اسلام آمریکایی»، «بسیج، رسانه و اقتصاد مقاومتی»، «بسیج، رسانه و مقابله با تهدیدات ماهواره» و «بسیج، رسانه و عقلانیت و محاسبه‌گری در نظام اسلامی» برگزار می‌شود. به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا همایش ...

این همایش در قالب پنج کارگروه «بسیج، رسانه و مطالبات فرهنگی ولایت»،«بسیج، رسانه و مقابله با اسلام آمریکایی»، «بسیج، رسانه و اقتصاد مقاومتی»، «بسیج، رسانه و مقابله با تهدیدات ماهواره» و «بسیج، رسانه و عقلانیت و محاسبه‌گری در نظام اسلامی» برگزار می‌شود.

به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا همایش کشوری بسیج و رسانه صبح امروز در هتل نخل مشهد آغاز شد.

این همایش در قالب پنج کارگروه «بسیج، رسانه و مطالبات فرهنگی ولایت»،«بسیج، رسانه و مقابله با اسلام آمریکایی»، «بسیج، رسانه و اقتصاد مقاومتی»، «بسیج، رسانه و مقابله با تهدیدات ماهواره» و «بسیج، رسانه و عقلانیت و محاسبه‌گری در نظام اسلامی» برگزار می‌شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری و سردار نقدی و سید عزت‌الله ضرغامی از سخنرانان این همایش بودند.

 

طرح ملی “دفاع مقدس رسانه‌ای” در کشور طراحی شود

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با اشاره به اهمیت ضرورت شناخت فقه رسانه‌ای در کشور گفت: طرح ملی “دفاع مقدس رسانه‌ای” در کشور طراحی شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری صبح امروز در افتتاحیه دوازدهمین همایش بسیج و رسانه که در هتل نخل مشهد برگزار شد، با اشاره به تهاجم نرم رسانه‌ای اظهار داشت: تهاجم نرم برنامه راهبری نظام سلطه در تمامی ابعاد اقتصادی، علمی، فرهنگی و سیاسی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان “رسانه مهم‌ترین ابزار این تهاجم است” افزود: نبرد بسیار سنگینی علیه نظام اسلامی و به‌ویژه انقلاب اسلامی راه افتاده است، بر همین اساس رسانه‌ها باید دقت بسیار زیادی در این حوزه داشته باشند.

وی با یادآوری برخی از اهداف این تهاجم تصریح کرد: تخریب “هویت جامعه ملی” مهم‌ترین هدف ویژگی جنگ نرم رسانه‌ای دشمنان است. رسانه‌های غربی برای تخریب “هویت دینی” برنامه‌ای بسیار گسترده دارند.

آیت‌الله صفایی بوشهری تصریح کرد: دگرگونی برنامه‌های معرفتی جامعه، دومین هدف رسانه‌های غربی در جنگ نرم است، آنها می‌خواهند بنیانی نوین در جامعه حاکم شود. رسانه‌های غربی قصد دارند هویت غربی را در جهان حاکم کنند.

وی با اعلام “تغییر نظام‌های سیاسی مستقل به نظام‌های سیاسی وابسته از دیگر اهداف رسانه‌های غرب است” تصریح کرد: گرجستان، رومانی و اوکراین از کشورهایی هستند که جنگ نرم را تجربه کرده‌اند. تسلط بر منابع استراتژیک و چپاول سرمایه‌های ملی از دیگر اهداف رسانه‌های غربی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: استفاده نظامی و امنیتی از کشورهای توسعه نیافته و استفاده در مجامع بین المللی، توقف کامل در دانش‌های روز دنیا از جمله نانو و هوافضا، هسته‌ای و سلول‌های بنیادین از دیگر اهداف رسانه‌های غربی است.

آیت‌الله صفایی بوشهری تصریح کرد: نظام سلطه اجازه نمی‌دهد بسیاری از کشور‌ها رشد علمی داشته باشند، آنها می‌خواهند کشور‌ها را وابسته خود نگه دارند. شکست تمامی حرکت‌های مقاومتی نیز به‌عنوان یکی دیگر از اهداف رسانه‌های غرب در عرصه جنگ نرم است.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌های غربی در حال تخریب چهره‌های انقلاب هستند و در این میان چهره‌های وابسته را بزرگ جلوه می‌دهند.

استاد حوزه علمیه قم با اظهار “گسترش پهنای تهاجم رسانه‌ای از دیگر رویکردهای رسانه‌های غربی است” بیان داشت: بعد از جنگ جهانی دوم، توسعه علم و فناوری ارتباطات و اطلاعات، پیدایش سیستم‌های نوین مخابراتی و پیشرفت روزافزون ماهواره و تلفن‌های همراه، این تهاجم هم از جهت ابزار و هم از جهت پایگاه‌های دشمن گسترده‌تر شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: امروز رسانه‌های دنیا، رنگ و چهره خود را تغییر داده‌اند، جهان سلطه با استفاده از ابزار رسانه و با جغرافیای جمعیتی بالا و تکنولوژی گسترده رسانه‌ای جهان، سرزمین‌های اسلامی و به‌ویژه جمهوری اسلامی را نشانه گرفته است.

وی با بیان “ایران اسلامی بر اساس منویات مقام معظم رهبری مسیر درستی را در طول تاریخ طی کرده است” خاطرنشان کرد: در برابر تهاجم گسترده جهان اسلام، باید طرح “دفاع مقدس رسانه‌ای” طراحی شود و این موضوع وظیفه اصلی اصحاب رسانه است.

آیت‌الله صفایی بوشهری به ولایت‌مداری به‌عنوان مهم‌ترین ویژگی این دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: هرگاه جامعه در مسیر ولایت حرکت کرده پیروزی به دست آمده است. عدم ولایت‌پذیری برخی از خواص در زمان حضرت علی(ع) خسارات بسیار زیادی را به وجود آورد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) نیز عنوان کردند «أین عمار؟»، تصریح کرد: عمار ولایت‌مداری بود که بصیرت افزایی می‌کرد. عمار خودش یک رسانه بود، حرکت “مدار رسانه” در شرایط فعلی براساس ولایت نخستین شاخصه دفاع مقدس رسانه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه “مجاهدت دانش بنیان رسانه‌ای دومین ویژگی دفاع مقدس رسانه‌ای است” تصریح کرد: بصیرت سیاسی رسانه‌ای با رویکرد دوری از فتنه، سومین ویژگی دفاع مقدس رسانه‌ای در کشور است. جبهه ولایت در مقابل جبهه دشمن قرار دارد، حال افراد بدانند در کدام خط زندگی می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر خاطرنشان کرد: هوشمندی رسانه‌ای و نظارت بر اوضاع ملی و فراملی از دیگر ویژگی‌های این طرح ملی به حساب می‌آید. تهدیدات دشمنان باید شناسایی و راهکاری‌های مقابله با آن باید بررسی شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری به موضوع توسعه تکنولوژی در عرصه سیستم‌های رسانه‌ای اشاره کرد و گفت: تولید منابع کارآمد انقلابی در حوزه مدیریت بزرگ رسانه‌ای نیز از دیگر ویژگی‌های دفاع مقدس نوین است. شناخت فقه رسانه‌ای از ویژگی‌های مهم رسانه است زیرا بسیاری از رسانه‌های ما دچار “گناه رسانه‌ای” می‌شوند.

وی با تأکید بر “سامانه تولید منابع کارآمد انقلابی در کشور راه‌اندازی شود” تصریح کرد: بسیاری از اصحاب رسانه به گناه رسانه‌ای مبتلا می‌شوند و متأسفانه واجبات رسانه‌ای را به‌خوبی درک نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اهمیت شکل‌گیری هم‌افزایی ولایی در کشور خاطرنشان کرد: آمادگی برای مقابله با تهدید‌های رسانه‌ای، اطلاع رسانی صادقانه در راستای پیشرفت انقلاب اسلامی و ایجاد روح امید و بالندگی و نشاط انقلابی برای نسل‌های آینده از ویژگی‌های مهم دفاع رسانه‌ای است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان “بسیاری از کشورهای غربی هنوز جایگاه انقلاب اسلامی ایران را درک نکرده‌اند” اظهار داشت: این انقلاب یک واقعه مهم و اثرگذار برای تحولی شگرف در تاریخ جهان است، بر همین اساس می‌بینیم که با این انقلاب تحولات بسیار زیادی در جهان به وجود آمده است. همچنین نگاه معرفتی با رویکرد اخلاق رسانه که نشانه تعالی صاحب قلم است، باید بین تمامی رسانه‌های کشور شکل بگیرد.

 

بسیج و رسانه دو عرصه بدون مرز هستند

مدیرعامل خبرگزاری مهر گفت: بسیج و رسانه دو عرصه و ساحت نامحدود و بدون مرز هستند که باید پیوند بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

علی عسگری در مراسم افتتاحیه دوازدهمین همایش بین المللی بسیج و رسانه درهتل نخل مشهد اظهار کرد:بسیج و رسانه دو عرصه و ساحت بدون مرز و نامحدود هستند.

وی افزود: بسیج جریانی است که روز به روز گسترش می یابد و امروز نسبت به اول انقلاب، توسعه خوبی پیدا کرده است.

عسکری با بیان اینکه در دنیای امروز کسی که  رسانه و شبکه دارد می تواند فرهنگ سازی کند، خاطرنشان کرد: طبق برخی تعاریف، فرهنگ به معنای ایجاد شبکه های تاثیرگذار است و کسی فرهنگ را می سازد که رسانه در اختیار داد.

مدیرعامل خبرگزاری مهر با اشاره به اینکه رسانه ها در تغییرات سطح ادراک جامعه موثرهستند، گفت: امروز انقلاب اسلامی در عرصه تبیین فرهنگ مذهبی رشد و  پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است که راهپیمایی بزرگ اربعین نشانه ای از این رشد می باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد جریان هایی همچون حزب الله برای جذابیت ایدئولوژیک جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: در حال حاضر شاهد توسعه روز افزون بسیج و تفکر بسیجی با محوریت ولایت در جامعه هستیم.

عسگری با اشاره به شبکه بسیج در سراسر جهان اسلام، ارتباطات رسانه ای بین اعضای این شبکه را ضعیف عنوان کرد و خواستار ایجاد طرحی عملیاتی برای قوت بخشی به بخش رسانه در این عرصه شد.

وی در پایان، همایش بسیج و رسانه را در دوازدهمین دوره برگزاری خود به بلوغ رسیده دانست و تاکید کرد: باید برای پیوند بیشتر رسانه و بسیج بیش از پیش تلاش کرد.

اصحاب رسانه با تعامل و همنشینی حوادث منطقه و جهان را مدیریت کنند

رئیس مرکز بسیج رسانه ملی گفت: رسانه هایی که روحیه و تفکر بسیجی دارند، باید شرایط جهانی و منظقه ای را که روز به روز معادلات آن بیشتر به نفع ما و ضرر مستکبران می شود، به بهترین شکل ممکن مدیریت کنند.

علی اصغر جعفری رئیس مرکز بسیج رسانه ملی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین همایش بین المللی بسیج و رسانه اظهار داشت: به نیابت از ستاد عالی دوازدهمین همایش بین المللی بسیج و رسانه، معاونت روابط عمومی سازمان بسیج، قرارگاه بصیرت، سازمان بسیج رسانه و مرکز بسیج رسانه ملی، خدمت حضار گرامی خیر مقدم عرض می کنم.

وی با بیان اینکه به فضل الهی جریان بسیج و رسانه امروز به رشد و بلوغ رسیده، عنوان کرد: رسانه هایی که روحیه و تفکر بسیجی دارند، باید شرایط جهانی و منظقه ای را که روز به روز معادلات آن بیشتر به نفع ما و ضرر مستکبران می شود، به بهترین شکل ممکن مدیریت کنند و این مدیریت نیز با همنشینی و تعامل اصحاب رسانه محقق می شود.

 

در همنشینى بسیج و رسانه باید مراقب اقتضائات هرکدام باشیم

رییس مرکز نظارت و ارزیابی سازمان صداوسیما گفت: برخلاف بسیاری از تصورهای رایج، تعیین خودی و غیرخودی مرحله اول گفتمان سازی است.

عبدالکریم خیامی رییس مرکز نظارت و ارزیابی سازمان صداوسیما، در مراسم افتتاحیه دوازدهمین همایش بین المللی بسیج و رسانه با بیان اینکه واژه بسیج متولد و هم سن نپام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دست پرورده امام راحل است، اظهار داشت: رسانه نیز همانگونه که می دانیم ساخته و پرداخته غرب است و اینکه ما می خواهیم بسیج و رسانه را با یکدیگر تلفیق کنیم و از ظرفیتهای هر دو، بیشترین بهره را ببریم، اقدامی بدیع و شایسته است.

وی در ادامه با بیان اینکه رسانه ها بر حسب نمادسازی و همچنین نشانه سازی فعالیت می کنند و کارویژه اصلی آنها تحقق همین امر است، عنوان کرد: برخلاف بسیاری از تصورهای رایج، تعیین خودی و غیرخودی مرحله اول گفتمان سازی است.

خیامی در پایان با اشاره به اینکه بسیج توانایی اشراف بر رسانه ها را داراست، خاطرنشان کرد: همانگونه که ما در دوران دفاع مقدس، نمادسازی های فراوان داشتیم، امروز نیز می توانیم با استفاده از نمادهایمان، کارویژه اصلی رسانه هایمان را احیا کنیم.

 

پیاده روی اربعین اولین رزمایش مشترک بسیجیان جهان اسلام بود

مدیر شبکه الاتجاه عراق گفت: هرکشوری که بخواهد از انقلاب اسلامی ایران الگو بگیرد باید از تجربیات بسیج استفاده کند.

مصدق مصدق پور در مراسم افتتاحیه دوازدهمین همایش بین المللی بسیج و رسانه درهتل نخل مشهد با اشاره به انتخاب زمان و مکان برگزاری این همایش در مشهد مقدس و در دهه اخر ماه صفر اظهار داشت: انتخاب زمان و مکان این همایش یک ایده کاملا بسیجی بود.

وی در ادامه با اشاره به حضور ارتش ۲۰ میلیونی زائران اباعبدالله (ع) در روز اربعین امسال در کربلا خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین اولین رزمایش مشترک بسیجیان  ملت‌ها و جهان اسلام بود که چشم جهانیان را خیره کرد.

مصدق پور با تاکید براینکه بسیج متعلق به یک کشور نیست، افرود: ما در شبکه الاتجاء عراق تلاش کرده ایم که تجربیات ارزشمند بسیج در ایران را به مردم این کشور و کشورهای منطقه نشان دهیم.

وی با بیان اینکه بسیج و رسانه از یکدیگر جدا نیستند، ادامه داد: بسیج در نظام جمهوری اسلامی بدون پیروی از رهبر خود نمی تواند وظایف خطیری را که بر عهده دارد انجام دهد.

این مدیر رسانه ای با بیان اینکه در عراق و در طول مدت چند ماه اخیر توطئه های مختلفی صورت گرفت، اظهارکرد: با ورود مرجعیت، مردم بسیج شده و کشور را از دست تروریست های تکفیری داعش نجات دادند.

مدیر شبکه الاتجاه عراق تاکید کرد:همیشه خیزش های مردمی وجود داشته اما تفاوت خیزش مردمی در انقلاب اسلامی نسبت به سایر انقلاب ها، وجود رهبری آگاه با ایمان بود.

وی با اشاره به بیدای اسلامی در منطقه یادآورشد: در کشورهای اسلامی نیز طی سال های اخیر خیزش های متعددی صورت گرفته که به دلیل فقدان رهبری در این کشورها، این خیزش ها عموما نتوانسته اند به سرانجام برسند.

وی  افزود: در برخی کشورهای اسلامی نیز رسانه های وابسته به غرب توطئه کرده و خیزش ها مردمی را به شکست کشاندند.

مصدق پور همچنین با اشاره به کم کاری برخی رسانه ها برای پوشش راهپیمایی ۲۰ میلیونی اربعین گفت: بسیاری از شبکه های ماهواره ای که به برکت خون امام حسین (ع) سر پا هستند، به راهپیمایی اربعین حسینی به بهانه مذهبی بودن موضوع، نپرداختند در حالیکه همین رسانه ها درباره سفر پاپ نیز که یک رهبرمسیحی است گزارش های متعددی را تهیه و پخش کردند.

وی در پایان با تاکید براینکه هرکشوری که بخواهد از انقلاب اسلامی ایران الگو بگیرد باید از تجربیات بسیج استفاده کند، برای جمهوری اسلامی آرزوی توفیق کرده و از بسیج  برای انتقال تجربیاتش به ملت های مسلمان تشکر کرد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=24446

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.