رئیس جهاد کشاورزی حاجی آباد از برداشت محصول پسته از باغات حاجی آباد خبر داد. ...

به گزارش خبرنگار پیارم، مهدی عباس پور از برداشت محصول پسته در حاجی آباد خبر داد و گفت: حاجی آباد تنها شهرستان استان هرمزگان است که به دلیل هم مرز بودن با استان های فارس و کرمان و وجود آب و هوای مناسب کاشت پسته در آن پسته کشت می شود.
عباس پور افزود:سطح زیر کشت باغات پسته ۴۳۰ هکتار که بیشتر در منطقه باغات، دهنو می باشد و تعداد۱۶۷ بهره بردار در مناطق شمالی و هم مرز با استان کرمان و فارس وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه این محصول به دو صورت کال و رسیده برداشت می شود، افزود: پیش بینی می شود امسال عملکرد پسته بصورت کال سه تن در هر هکتار و عملکرد پسته خشک یک تن در هر هکتار است.
وی خاطر نشان کرد: سطح زیر کشت این محصول نسبت به سال گذشته افزایش داشته است ، بیشترین سطح برداشت به صورت کال از اواخر مردادماه شروع و تا نیمه شهریور به پایان می رسد و برداشت محصول رسیده پسته از اواخر شهریور آغاز و با انجام عملیات پس از برداشت پسته تا اواخر مهر ماه ادامه دارد.
عباسپور ، اوحدی ، احمد آقایی ،کله قوچی و اکبری را از جمله ارقام کشت شده در شهرستان حاجی آباد ذکر کرد و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و سازگاری با محیط،اوحدی و کله قوچی در رقم مناسبی برای این شهرستان است.
این مقام مسئول تصریح کرد: برداشت پسته به صورت دستی و نیروی انسانی است که در مدت زمان برداشت از جوانان بیکار همان منطقه بکار گرفته می شود.
پسته حاجی آباد با نام پسته کرمان وارد بازار می شود

پسته حاجی آباد با نام پسته کرمان وارد بازار می شود

شهرستان حاجی آباد با وجود شرایط آب و هوایی مناسب ظرفیت کاشت پسته را دارد و سطح زیر کشت زیادی در مناطق هم مرز با استان فارس و کرمان را به خود اختصاص داده است .

حسنزاده کشاورز پسته کار حاجی آبادی در گفتگو با خبرنگار پیارم،  ۳۰۰ اصله درخت پسته دارم  و هرساله ۸ تن پسته برداشت می کنم  یکی از مشکلات کشاوزان پسته کار حاجی آباد بازار فروش آن است که متاسفانه پسته حاجی آباد با نام کرمان وارد بازار می شود و مسئولان مربوطه هیچ تدبیری در این زمینه نداشته اند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=65456

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.