مسئول مرکز جهاد کشاورزی بخش احمدی از آغاز برداشت نارنگی در بخش احمدی خبر داد. ...

قاسم بلوچ مسئول مرکز جهاد کشاورزی بخش احمدی در گفتگو با خبرنگار پیارم  اظهار کرد: منطقه احمدی به لحاظ موقعیت آب وهوایی وزمین های مساعد برای کشت انواع مرکبات، باغداری دراین جا رونق خوبی دارد.

مدیر جهادکشاورزی بخش احمدی افزود: سطح زیر گشت نارنگی در احمدی بیش از ۲۰۰ هکتارمی باشد  وهرساله با فرارسیدن فصل زمستان برداشت آن شروع می شود.

بلوچ تصریح کرد: امسال بیش بینی می شود بیش از ۵۴۰تن نارنگی از باغات منطقه برداشت شود.

وی افزود: تولید امسال دو درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است وعلت آن سرکشی به موقع کارشناسان،آبیاری خوب وآب وهوای مناسب که تولید را افزایش داده است.

مدیر جهادکشاورزی بخش احمدی گفت: عمده نارنگی در دهستان کوهشاه و روستاهای پور، کلیتوئیه، بندان، بیدوئیه، آبید، مازگرد، احمدآباد، عربو، توشهر وسرگز و جائراحمدی تولید می شود.

بلوچ عمده مشکل باغداران را نبود امکانات بسته بندی و حضور دلالان عنوان کرد و افزود: عمده مشکل باغداران منطقه نبودن امکانات بسته بندی مناسب وخرید توسط دلالان است که مردم بخش از مسئولین درخواست دارند به این بخش توجه ویژه نمایند.

بخش احمدی با وسعت ۳۴۳۰کیلومتر مربع از بزرگترین بخش های شهرستان حاجی آباد محسوب می شود و درشمالی ترین نقطه استان هرمزگان قرار دارد وشغل مردمان این منطقه کشاورزی ودامداری است اما در نبود راه مواصلاتی مناسب وکمی درآمد همچنان مشکل اشتغال به چشم می خورد.

شهرستان حاجی آباد با داشتن ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار سطح زیر کشت مرکبات ، مهمترین قطب تولید مرکبات در این شهرستان است که امسال ۳۰ هزار تن نارنگی از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ نارنگی برداشت می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=66450

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.