آبشار تزرج حاجی‌آباد فضایی بكر و زیبا كه امروزه باید زمینه‌ساز توسعه صنعت توریسم و سرمایه‌گذاران را فراهم آورد امروزه نیازمند توجه ویژه دولتمردان است. ...

به گزارش پیارم، شهرستان حاجی‌آباد با دارا بودن فضاهای تفریحی و گردشگری بسیار و مستعد در بخش‌های کشاورزی و قطب تولید گندم و نخیلات به‌ویژه تولید خرمای پیارم که شهرت جهانی دارد امروزه نیازمند توجه بیشتر مسئولان و سرمایه‌گذاران را دارد تا بتواند حرفی برای گفتن در کشور داشته باشد.
آبشار زیبای تزرج در ۲۰ کیلومتری شهرستان حاجی‌آباد قرارگرفته و در کنار این آبشار زیبا نخلستان‌های سر به فلک کشیده‌ای مشاهده می‌شود که بر زیبایی این آبشار افزوده است.


این منطقه جزء خوش آب‌وهوا ترین مناطق استان هرمزگان به شمار می‌رود و هرساله پذیرای مسافران و گردشگران بسیاری از داخل و خارج از کشور است و حضور سرمایه‌گذاران در این منطقه می‌تواند این تکه از بهشت شمال استان را به قطب گردشگری یا گلستان گردشگری جنوب تبدیل کند.
آبشار دل‌انگیز تزرج در ۱۲ کیلومتری جاده ترانزیتی حاجی‌آباد به بندرعباس واقع‌شده است و این جاذبه تفریحی و گردشگری می‌تواند موجب رشد و تحول اقتصادی، دستیابی به توسعه پایدار و ایجاد زمینه اشتغال بسیاری از جوانان جویای کار در منطقه را فراهم آورد و در دنیای کنونی رهاوردهای بسیاری را برای مردم به‌ویژه جوانان منطقه به ارمغان آورد.


فضایی که در کمال ناباورانه مسئولان در چند سال اخیر مورد بی‌توجهی و غفلت قرارگرفته و مهجور مانده است، منطقه‌ای که برخوردار از طبیعت زیبا و چشم‌نواز در فصل‌های مختلف سال است اما چتر بی‌مهری مسئولان تاکنون بر سر این منطقه سایه افکنده است.
گرچه رونق این صنعت تفریحی و گردشگری نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر و منسجم‌تر و به‌روز کردن تجهیزات و امکانات بیشتری دارد اما باید صبور بود و دید تا عزم دولت تدبیر و امید در اهمیت بخشی به این مناطق و توسعه صنعت توریسم که توجه خود را به این صنعت گردشگری معطوف ساخته جدی است و می‌تواند این فضا را با پیگیری‌های مکرر و به‌صورت قانونمند از دست باغداران خارج سازد.
یک میلیارد ریال اعتبار جهت توسعه منطقه گردشگری آبشار تزرج به دهیاری واریز شده است
حمید جهانگیری فرماندار شهرستان حاجی‌آباد دراین‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار پیارم اظهار کرد: آبشار تزرج یکی از فضای مستعد در بخش صنعت گردشگری است، که می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال پایدار جوانان را فراهم آورد اما متأسفانه هم زمین و هم آب آبشار از سوی باغداران خریداری‌شده است و در تملک مالکان شخصی است.


جهانگیری افزود: در حال حاضر با رایزنی های که صورت گرفته مبلغ یک میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی بخش گردشگری این منطقه در نظر گرفته شده ولی برای شروع به کار با مخالفت باغداران روبه رو شده ایم.
وی بیان داشت: قرار است رایزنی‌هایی از سوی شورای اسلامی روستا با باغداران در خصوص اهمیت این فضای توریستی، تفریحی و گردشگری برای مردم و جوانان انجام شود و چنانچه به نتیجه نهایی برسند قطعاً با نگاهی که دولت به این صنعت دارد اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام خواهد شد.
جمعی از باغداران مخالف ایجاد طرح منطقه گردشگری تزرج در گفتگو با خبرنگار پیارم اظهار داشتند: شروع بکار این طرح بدون هماهنگی با باغداران صورت گرفته است شورا و دهیاری هیچ گونه هماهنگی با باغداران انجام نداده است.
با توجه به اینکه نخیلات منطقه بارها توسط گردشگران آتش زده شده است و بخشی از نخیلات پیارم که یکی از ارقام صادراتی کشور می باشد طعمه حریق شده است و برخی از گردشگران در فصل برداشت خرما از خرمای نخیلات استفاده می کنند و هیچ گونه مدیریتی در این زمینه وجود ندارد.
هدر رفت آب و ریختن زباله در جوی آب از جمله مشکلات باغداران منطقه می باشد که با ایجاد منطقه گردشگری گردشگران زیادی به منطقه سرازیر می شوند و با گسترش این طرح مشکلات باغداران دو چندان می شود.
با توجه به اینکه نخل پیارم یک رقم خرمای صادراتی جهانی است و منطقه تزرج جزء عمده مناطقی است که نخل پیارم کاشته شده و این رقم خرما صادراتی و ارز زیادی را ساله وارد کشور می کند و مسئولین باید برای حفظ و توسعه این رقم صادراتی تلاش بیشتری داشته باشند و شرایطی را ایجاد کنند که با ایجاد طرح گردشگری مشکلی برای نخلداران به وجود نیاید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=68241

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.